دو باشگاه بزرگ شهر میلان قصد دارند به زودی با ورزشگاه سن سیرو خداحافظی کرده و در ورزشگاهی جدید به میدان بروند. دو کمپانی بزرگ برای ساختن این ورزشگاه در رقابت هستند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، دو باشگاه شهر میلان در یک تصمیم مشترک اقدام به ساخت ورزشگاهی کرده اند که دقیقا در کنار ورزشگاه تاریخی فعلی آنها که به سن سیرو یا جوزپه مه‌آتزا معروف است، قرار خواهد داشت. بدین ترتیب دسترسی مردم و هواداران این دو تیم برای تماشای بازی ها تغییری نخواهد کرد.

شهردار میلان پیش از این به مدیران دو باشگاه پیشنهاد کرده بود که ورزشگاه سن سیرو را خریداری کرده و آن را بازسازی کنند اما تحقیقات نشان داد که هزینه های لازم برای بازسازی این ورزشگاه بسیار زیاد خواهد بود. از سوی دیگر دو تیم در مدت زمان ترمیم و بازسازی ورزشگاه خانگی خود باید به شهر و ورزشگاه دیگری نقل مکان کرده و بازی های خانگی خود را در آن انجام می دادند که در مجموع این پروژه را به صرف نمی کرد.

دو طرح توسط دو شرکت متفاوت در اختیار دو باشگاه میلانی قرار گرفته است. یک طرح متعلق به شرکت Populous آمریکا است که سابقه خوبی در ساخت استادیوم دارد و ورزشگاه جدید تاتنهام، یکی از پروژه های آن ها بوده. در سوی دیگر شرکت CMR که شرکتی ایتالیایی-آمریکایی است، در حال رقابت با پوپولوس است.

پروژه جدید دو باشگاه که با هزینه‌ای بالغ بر 1.2 میلیارد یورو ساخته خواهد شد و علاوه بر استادیوم، دارای امکانات تفریحی و رفاهی بسیار زیادی خواهد. گفتنی است گنجایش این استادیوم بین 60 تا 65 هزار نفر خواهد بود. طرح شرکت CMR از دو حلقه الهام گرفته که بیانگر پیوند و اتحاد دو باشگاه است. در سوی دیگر شرکت پوپولوس در طرح خود از کلیسای جامع شهر میلان الهام گرفته است.

طرح شرکت پوپولوس:

به هنگام بازی های اینتر در شب، تصویری از یک افعی بزرگ به هنگام ورود به ورزشگاه به چشم می خورد و اینگونه از هواداران نراتزوری استقبال خواهد شد

طرح شرکت CMR