​ذوب‌آهن و استقلال در چارچوب هفته پنجم لیگ برتر به تساوی ۲ بر ۲ رضایت دادند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، استقلال و ذوب‌آهن امشب (پنجشنبه) در چارچوب هفته پنجم لیگ برتر در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند. این دیدار در نهایت با تساوی دو بر دو به پایان رسید. با این نتیجه ذوب‌آهن و استقلال به ترتیب با چهار و سه امتیاز در رده‌های سیزدهم و چهاردهم جدول رده‌بندی قرار گرفتند.

نیمه اول

شاگردان استراماچونی در نیمه نخست توپ و میدان را در اختیار داشتند و با استفاده از مالکیت توپ توانستند موقعیت‌های خوبی روی دروازه ذوب‌آهن ایجاد کنند. در دقیقه ۱۲ فرصت خوب گل‌زنی برای استقلال ایجاد شد که داریوش شجاعیان در شرایطی که می‌توانست هم‌تیمی‌هایش را موقعیت بهتر گل‌زنی قرار دهد، تصمیم به شوت‌زنی گرفت اما شوت او با اختلاف اندکی از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

در ادامه و در دقیقه ۲۴، فرشید اسماعیلی از روی یک ضربه ایستگاهی در آستانه باز کردن دروازه ذوب‌آهن بود که واکنش عالی دروازه‌بان تیم میزبان مانع از به ثمر رسیدن گل شد.

اما شاید مهم‌ترین موقعیت استقلال در دقیقه ۳۹ اتفاق افتاد. جایی که با ارسال خوب میلیچ از جناح چپ آغاز شد و با شوت‌های تبریزی و یزدانی ادامه پیدا کرد اما یکی از این شوت‌ها به دفاع ذوب‌آهن برخورد کرد و شوت یزدانی هم به بیرون رفت.

در آن سوی میدان، تمرکز ذوب‌آهنی‌ها به نفوذ از جناحین بود که یکی، دو موقعیت نصفه و نیمه هم ایجاد کردند اما ثمری برای شاگردان منصوریان نداشت.

نیمه دوم

ذوب‌آهن در ۲۰ دقیقه ابتدایی نیمه دوم بهتر ظاهر شد و به نسبت نیمه نخست نمایش پایاپایی مقابل استقلال داشت. شاگردان منصوریان در این نیمه ضمن تمرکز بر استفاده از ضدحمله‌ها، برنامه ویژه‌ای هم برای ضربات کرنر داشتند که البته منجر به ایجاد موقعیت خطرناکی برای آن‌ها نشد. استقلال هم در این دقایق چند موقعیت نصفه و نیمه داشت اما هیچکدام خطر خاصی روی دروازه ذوب‌آهن ایجاد نکرد.

بازی به همین شکل ادامه پیدا می‌کرد تا این که در دقیقه ۶۷، استقلال روی پاس در عمق عالی فرشید اسماعیلی برای داریوش شجاعیان به گل نخست رسید. داریوش شجاعیان در صحنه گل با فرار از میان مدافعان ذوب‌آهن صاحب توپ شد و با چرخشی خوب، توپ را با پای چپ وارد دروازه بهزادی کرد.

ذوب‌آهن واکنش خوبی به گل استقلال داشت و فشار خوبی روی دروازه حسینی ایجاد کرد. بازیکنان ذوب‌آهن با اجرای بهتر برنامه‌هایشان توانستند در دقیقه ۷۳ به گل تساوی برسند. گل شاگردان منصوریان روی یک ضربه کرنر تمرین شده توسط دانیال اسماعیلی‌فرد، بازیکن تعویضی ذوب‌آهن به ثمر رسید.

ذوب‌آهنی‌ها پس از گل، فشارشان را حفظ کردند و چند موقعیت خوب از جمله شوت خلعتبری در دقیقه ۸۰ ایجاد کردند که با واکنش‌های حسینی تبدیل به گل نشد. البته در ۱۰ دقیقه پایانی بازی در اختیار استقلال قرار گرفت و چند موقعیت خطرناک ایجاد کردند تا این که فرشید اسماعیلی در دقیقه ۸۹ بازی خوبش را تکمیل کرد و با ضربه‌ای دقیق از پشت محوطه جریمه، توپ را به زاویه مخالف دروازه‌ ذوب‌آهن فرستاد تا استقلال دو بر یک پیش بیافتد اما این پایان کار نبود و ذوب‌آهنی‌ها در دقیقه ۹۱ توسط ارسلان مطهری به گل رسیدند تا در نهایت این بازی با تساوی دو بر دو به پایان برسد.

اتفاق مهم دیگر در این بازی اخراج استراماچونی در دقیقه ۸۳ به خاطر اعتراض به تصمیم داور بود.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، وریا غفوری، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، میلیچ، مسعود ریگی (عارف غلامی ۹۰+۳)، روزبه چشمی، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان، محسن کریمی (مهدی قائدی، دقیقه ۴۲) و مرتضی تبریزی (آرش رضاوند ۸۲).

ترکیب ذوب‌آهن: یوسف بهزادی، محمدنژاد مهدی،هادی محمدی، حمید بوحمدان،محمدرضا عباسی، قاسم حدادی‌فر،ماکوئولی کریسانتوس (منظمی، دقیقه ۶۰)، رضا حبیب‌زاده (دانیال اسماعیلی فرد، دقیقه ۶۸)، میلاد ملکی، میلاد فخرالدینی و ارسلان مطهری.