دیدار تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و استقلال تهران در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور با نتیجه تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزاش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور 2 تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و استقلال تهران از ساعت 18:30 امروز در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

شاگردان منصوریان که در این فصل از رقابت‌ها با 3 امتیاز از 4 بازی در رده دوازدهم جدول قرار داشتند و نتایج نسبتاً ضعیفی کسب کرده‌ بودند برای جبران نتایج خود تا به این جای فصل پا به زمین مسابقه گذاشتند تا از رده‌های پایینی جدول خود را رها کنند.

در آن سوی زمین نیز آبی‌های تهران که پس از شکست در شهرآورد و با تنها 2 امتیاز در رده پانزدهم جدول رده‌بندی قرار داشتند برای فرار از انتهای جدول و جبران شکست در شهرآورد تهران پا به زمین مسابقه گذاشتند تا هواداران خود را پس از کسب نتایج ضعیف راضی به منزل‌های خود بفرستند.

منصوریان برای این دیدار تیم خود را با ترکیب یوسف بهزادی، محمد نژادمهدی، هادی محمدی، حمید بوحمدان، محمدرضا عباسی، قاسم حدادی‌فر، ماکائولی کریستانوس، رضا حبیب‌زاده، حمید ملکی، میلاد شیخ فخرالدینی و ارسلان مطهری به زمین مسابقه فرستاد.

در آن سوی میدان سیدحسین حسینی، وریا غفوری، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، میلیچ، مسعود ریگی، روزبه چشمی، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان، محسن کریمی و مرتضی تبریزی ترکیب 11 نفره تیم استراماچونی را تشکیل می‌دادند.

در نخستین موقعیت خطرناک این دیدار و در دقیقه ششم حرکت در عمق محسن کریمی و ضربه خطرناک این بازیکن با اختلاف ناچیزی از بالای دروازه یوسف بهزادی به بیرون رفت.

دومین فرصت خطرناک این دیدار نیز توسط استقلالی‌ها ایجاد شد و در دقیقه 12 ضربه فنی داریوش شجاعیان از پشت محوطه جریمه ذوب‌آهن با اختلاف بسیار کمی از کنار تیر دروازه به بیرون رفت تا استراماچونی را به نخستین پیروزی فصل در این دیدار امیدوار کند.

در دقیقه 24 تیم استقلال صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ضربه فنی فرشید اسماعیلی پس از واکنش یوسف بهزادی به کرنر رفت تا سومین فرصت خطرناک این دیدار توسط استقلالی‌ها به هدر برود.

در دقیقه 42 پاس استقلالی‌ها درون محوطه جریمه ذوب‌آهن به مرتضی تبریزی رسید و این بازیکن با یک ضربه محکم توپ را به بالای دروازه ذوبی‌ها زد.

در دقیقه 43 محسن کریمی بازیکن تیم استقلال تهران به دلیل مصدومیت جای خود به مهدی قائدی داد تا نخستین تعویض استقلالی‌ها اجباری باشد.

در دقیقه 45 محمد دانشگر مدافع تیم فوتبال استقلال پس از خطا بر روی مهاجم ذوب‌آهن با کارت زرد داور جریمه شد.

2 دقیقه زمان اضافی برای نیمه نخست این دیدار توسط داور چهارم اعلام شد، اما این نیمه در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نخستین فرصت نیمه دوم این دیدار تیم ذوب‌آهن در دقیقه 52 صاحب یک ضربه کرنر شد که ضربه سر هادی محمدی با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه 54 ضربه نسبتا آرام مرتضی تبریزی درون محوطه جریمه ذوب‌آهن را یوسف بهزادی در اختیار گرفت.

نخستین تعویض ذوبی‌ها در دقیقه 60 انجام گرفت و ماکائولی کریسانتوس جای خود را به علیرضا منظمی داد.

در دقیقه 62 تیم استقلال روی یک حرکت ترکیبی درون محوطه جریمه تیم ذوب‌آهن صاحب یک فرصت شد که پاس در عرض میلیچ را یوسف بهزادی در 2 مرحله در اختیار گرفت.

در دقیقه 68 تیم فوتبال استقلال روی یک حرکت ترکیبی زیبا توسط داریوش شجاعیان صاحب یک موقعیت تک به تک شد که ضربه دقیق شماره 23 استقلال در گوشه دروازه ذوب‌آهن جای گرفت تا نخستین گل این دیدار را آبی‌پوشان تهران به ثمر برسانند.

در دقیقه 70 دانیال اسماعیلی‌فر از تیم ذوب‌آهن به جای رضا حبیب‌زاده وارد زمین مسابقه شد.

در ادامه ذوبی‌ها در دقیقه 73حملات خود را برای جبران گل خورده بر روی دروازه استقلال آغاز کردند و خیلی زود روی یک ضربه کرنر به گل رسیدند. ضربه سر محمد نژادمهدی به دانیال اسماعیلی‌فر رسید و این بازیکن که به عنوان یار تعویض به زمین مسابقه آمده بود با یک ضربه بغل پا گل تساوی ذوبی‌ها را به ثمر رساند تا خوشحالی آبی‌ها دقایقی پا بر جا نماند.

در دقیقه 77 محمدرضا عباسی از زمین مسابقه خارج شد و محمدرضا خلعتبری که به دلیل مصدومیت ماه‌ها دور از میادین بود برای نخستین بار در این فصل برای ذوب‌آهن وارد زمین مسابقه شد.

در دقیقه 80 ضربه محکم خلعتبری پس از دریبل موفق بازیکن استقلال را حسینی گلر این تیم به کرنر فرستاد.

در دقیقه 81 آرش رضاوند به جای مرتضی تبریزی برای تیم استقلال تهران وارد زمین مسابقه شد.

در دقیقه 89 تیم استقلال توسط فرشید اسماعیلی گل دوم خود را به ثمر رساند تا استراماچونی را به نخستین پیروزی این فصل نزدیک کند.

4 دقیقه وقت اضافه برای این نیمه اعلام شد.
پس از این گل تیم ذوب‌آهن حمله‌ای را روی دروازه استقلال ایجاد کرد و در شلوغی محوطه جریمه ارسلان مطهری گل تساوی ذوبی‌ها را برای بار دوم به ثمر رساند.

این دیدار در نهایت با نتیجه تساوی 2 بر 2 به پایان رسید تا شاگردان استراماچونی همچنان در حسرت برد باقی بمانند.

انتهای پیام/ف