سرمربی تیم منچسترسیتی تفکری را که قهرمانی در لیگ قهرمانان را برای این تیم یک الزام می‌داند، رد کرد و با طعنه مدعی شد که در صورت ناکامی مجدد در فتح این تورنمنت «خودش را نخواهد کشت.»

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

منچسترسیتی با هدایت «پپ گواردیولا» در سال ۲۰۱۸  با ثبت رکورد ۱۰۰ امتیاز در جریان تنها یک فصل، لیگ برتر جزیره را فتح کرد و علاوه بر این در اتفاقی بی‌سابقه سه‌گانه داخلی انگلیس را نیز تصاحب کرد؛ از این رو لیگ قهرمانان تنها افتخاری است که تا اینجای حضور مرد اسپانیایی در ورزشگاه اتحاد از دستان وی گریزان بوده است.

با این وجود، سرمربی اسبق بارسلونا معتقد است که برای فتح لیگ قهرمانان هیچ فشاری روی خود احساس نکرده و بیش از آن روی پروژه‌ای بلندمدت متمرکز شده است.

گواردیولا در این خصوص اظهار داشت: بله، بدیهی است که بردن لیگ قهرمانان قدم بعدی منچسترسیتی است اما گاهی اوقات چنین اتفاقی امکان‌پذیر نیست؛ رسیدن به این جام گاهی اوقات چند سال طول می‌کشد و گاهی زمان زیادتری می‌طلبد؛ بارسلونا باشگاهی است که در قلب من جای دارد و نخستین بار در سال ۱۹۹۲ موفق به فتح این تورنمنت شده است؛ البته سعی می‌کنم ۱۰ ماه پیش رو را طوری زندگی کنم که گویی اگر لیگ قهرمانان را تصاحب نکنم، فاجعه‌ای رخ داده است.

وی ادامه داد: دوست دارم این جام را ببرم اما اگر موفق نشوم تاثیری روی زندگی‌ام نخواهد گذاشت و خودم را بابت این موضوع نمی‌کُشم؛ در اولین نشست خبری من این سوال مطرح شد که «آیا برای بردن لیگ قهرمانان در منچسترسیتی هستید؟» و هنوز هم همان پرسش مطرح می‌شود؛ به طور حتم بدون داشتن تفکر فتح این جام نمی‌توان آن را تصاحب کرد؛ فصل اول تلاش کردیم، فصل دوم هم که در چهار تورنمنت می‌جنگیدیم قصدمان همین بود اما نشد.

شاگردان گواردیولا در دومین بازی خود در لیگ قهرمانان فصل جاری فرداشب (سه‌شنبه) به مصاف دیناموزاگرب خواهند رفت؛ آنان در نخستین بازی خود با نتیجه سه بر صفر از سد شاختار دونتسک گذشتند.

رویایی اروپایی گواردیولا با سیتی ۲ بار با قانون گل خارج از خانه تمام شده است؛ فصل اول این موناکو بود که پس از تساوی ۶ بر ۶ در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت موفق به صعود به مرحله بعدی شد و سال گذشته نیز تاتنهام با بهره بردن از قانون گل خارج از خانه دل مرد اسپانیایی را شکست.