سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه بازیکنان جدیدی را مدنظر دارد، گفت: به دلایل مختلف نگران بازی با سایپا هستیم و باید مراقب این تیم باشیم.

 استراماچونی: این لیگ برای من سخت شده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار مهر، آندره استراماچونی در نشست خبری پیش از بازی استقلال با سایپا که بعدازظهر امروز در سازمان لیگ برگزار شد، گفت: بازی سختی خواهیم داشت آنهم به دلایل مختلف. ابتدا به این خاطر که انرژی زیادی صرف بازی جام حذفی کردیم. این فشار فقط فیزیکی نبود و از نظر ذهنی هم فشار مضاعفی روی تیم استقلال بود.

وی افزود: این لیگ برای من سخت شده است. خیلی سخت است که بازیکنانی که در چند بازی استفاده کرده ام، داشته باشم. سایپا هم یک روز استراحت بیشتری داشته و با دو مهاجم بازی می کند. به این تیم احترام می گذاریم و با صد درصد توان بازی می کنیم. 

سرمربی استقلال درباره وضعیت صالح مصطفوی آنالیزور این تیم و اینکه آیا وی کمکی به کادر فنی کرده است؟ یادآور شد: شما اطلاعات بیشتری از من دارید. مصطفوی با والتر زنگا هم کار کرده بود. همکاران من با او در تماس هستند ولی هنوز قراردادی امضا نکرده است.

استراماچونی درباره کنار گذاشتن علی دشتی از استقلال و خالی شدن دست کادر فنی به خاطر کمبود بازیکن، یادآور شد: همینطور است. یک بازیکن کمتر برای هیچکس خوب نیست. ولی ارزش بازیکن به این چیزها ارتباطی ندارد. اگر بازیکنی از نظر انضباطی موردی داشته باشد، تصمیم ما درست است. ارزش و مهارت بازیکن ارتباطی به رفتار حرفه ای اش ارتباطی ندارد. شاید یک نفر بهترین بازیکن باشد اما رفتار حرفه ای نداشته باشد؛ در این صورت تصمیم من این است که از چنین بازیکنی استفاده نکنم.

وی در خصوص گلزنی بازیکنان استقلال در دقایق پایانی و اینکه آیا می توانند این روند را ادامه بدهند؟ گفت: بازی با سایپا برای ما سخت خواهد بود. برای این بازی نگرانی های خودم را به دلایل مختلف دارم. برای همین به بازیکنانم گفته ام که این مسابقه مهم است و باید به همان روشی که عمل کرده ایم، ادامه بدهیم. سایپا بازی مستقیم دارد. این روی مدل پرس و نوع بازی ما تاثیر می گذارد و باید مراقب باشیم. تیم های زیادی در لیگ نیستند که با دو مهاجم بازی می کنند. باید مراقب باشیم.

سرمربی استقلال در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چطور گری هوپر بازیکن انگلیسی بدون نظر او به باشگاه معرفی شده بود و اینکه آیا او الان بازیکنی را به باشگاه برای خرید معرفی کرده است؟ تاکید کرد: صادقانه می گویم یکسری گزینه ها را با باشگاه در میان گذاشته ام. آنها هم گزینه هایی را با من در میان می گذارند ولی تا الان درباره هیچ بازیکنی به صورت خاص تصمیم گیری نشده است. ممکن است برای بعضی از این گزینه ها تست گرفتن را مدنظر قرار بدهیم. این در اروپا مرسوم نیست ولی به من گفته اند که قبلا این اتفاق در ایران افتاده و شدنی است. فعلا گزینه قطعی نداریم؛ یعنی بازیکنی آزاد نیست که جذب کنیم. به چند بازیکن علاقه دارم ولی باید تا ژانویه و نقل و انتقالات زمستانی صبر کنیم.

خبرنگاری از استراماچونی درباره استرس استقلال در گلزنی و راهکارش برای حل این مشکل سئوال کرد. سرمربی استقلال در پاسخ گفت: اگر به آمار سه بازی قبل توجه کرده باشید، مشخص است که تیم استقلال دارد با سیستم خاص و مشخص بازی می کند. اگر یک تیم بخواهد روش جدیدی را بازی کند، زمان می برد. برای این سیستم باید بازیکنان تمام کننده داشته باشیم. نمی توانم نقدی به عملکرد بازیکنانم در چند مسابقه قبل داشته باشم چون ۱۴ یا ۱۵ موقعیت خوب گلزنی خلق کردیم و مالکیت توپ ۷۰ درصدی داشته ایم. همه می دانند اگر تیمی در نیمه نخست گل بزند، بازی را با اختلاف دو سه گل تمام می کند. ما باید پیشرفت کنیم و از اشتباهاتمان درس بگیریم. باید تلاش کنیم در این بازی هم دروازه خود را بسته نگه داریم چون این برای تیم های بزرگ مهم است.