رئیس فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید که ویلموتس قراردادش را قبل از بازی با عراق فسخ کرده بوده است.

تاج: ویلموتس قبل از بازی با عراق قراردادش را فسخ کرده بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 مهدی تاج ظهر امروز(جمعه) در برنامه ورزش و مردم درباره تیم ملی و مارک ویلموتس سرمربی سابق این تیم گفت: بعد از جام جهانی و جام ملت‌های آسیا بسیاری اعتقاد داشتند که سرمربی تیم ملی باید جوان باشد و کارشناسان نیز خواهان سرمربی خارجی بودند. فدراسیون ابتدا با یولن لوپتگی سرمربی اسپانیایی صحبت کرد و او به علت سرطان پدرش درخواست ما را رد کرد. بعد از او دوستان ما با رنار (سرمربی مراکش در جام جهانی) مذاکرده کردند، اما او نیز گفته‌ بود که از ماه ششم می‌تواند هدایت تیم ملی را در دست بگیرد و ما از ماه سوم نیاز به مربی داشتیم. بعد از رنار به سراغ ویلموتس رفتیم که جوان بود( 50 سال سن داشت) و هم چهار جام جهانی را دیده بود. او به تیم ملی بلژیک بسیار کمک کرده بود و انتخاب خیلی خوبی برای تیم ملی بود و همه او را تایید کرده بودند.

مهدی تاج ادامه داد: وقتی ویلموتس به ایران آمد، قرارداد مالی خوبی را با او امضا کردیم اما ما در آن ذکر کرده بودیم که مبلغ قرارداد شفاف‌سازی نشود. در یکی از تبصره‌های قرارداد هم آمده بود که هر کدام از طرفین قرارداد را یک طرفه فسخ کرد، 3 ماه به طرف دیگر غرامت دهد. همچنین این که در رسانه‌های مختلف مطرح شده که قرارداد او همراه با دستیارانش به 3 میلیون می رسد که درست نیست و این دروغ است و به نظر من، نماینده مجلس که وکیل مردم است نباید درباره این مسائل صحبت کند و او باید به فکر حل مشکل مردم باشد.
رییس فدراسیون فوتبال در خصوص قرارداد ویلموتس گفت: ما قراردادی با او امضا کردیم که همه چیز را شامل می‌شد و قبل از ارائه آن به ویلموتس، به 3 کارشناس بین‌المللی که یکی از آن‌ها عضو کمیته استیناف فیفا است، نشان دادیم. رقم قرارداد ویلموتس برای کسی که بلژیک و فوتبال این کشور را می‌شناسد، منطقی است. وقتی نماینده مجلس می‌گوید این مربی 500 هزار دلار هم نمی ارزد، این حرف درستی نیست. در لیگ ما مربیان داخلی و خارجی های زیادی هستند که بیش از 500 هزار دلار پول می گیرند.