باشگاه بارسلونا اعلام کرد که با ارنستو والورده قطع همکاری کرده و کیکه ستین را به عنوان جانشین او انتخاب کرده است.

تغییر بزرگ در بارسا؛بااخراج والورده کیکه ستین سرمربی شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 بعد از شکست بارسلونا مقابل اتلتیکو مادرید در نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا بود که شایعات اخراج ارنستو والورده قوت گرفت و در نهایت دقایقی پیش باشگاه کاتالانی به طور رسمی اعلام کرد که بعد از دو فصل و نیم، به همکاری با این مربی پایان داده است. بلافاصله هم کیکه ستین، سرمربی سابق بتیس به عنوان جانشین او معرفی شد.
کیکه ستین 61 ساله تا 30 ژوئن 2022 هدایت بارسا را برعهده خواهد داشت. او باید در ادامه این فصل، در سه جام تیمش را به موفقیت برساند. بارسا در لالیگا همچنان به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به رئال، در صدر قرار دارد. در لیگ قهرمانان در مرحله یک هشتم نهایی باید به مصاف ناپولی برود و در کوپا دل ری نیز این تیم همچنان شانس قهرمانی دارد.
ستین پیش از این هدایت تیم هایی مانند راسینگ سانتاندر، لوگرونیس و لاس پالماس را برعهده داشت و آخرین بار روی نیمکت بتیس نشست. او همچین مدتی سرمربی تیم ملی گینه استوایی بود اما تنها بعد از یک بازی، از این تیم جدا شد.
10 نکته در مورد سرمربی جدید بارسلونا:

1- کیکه ستین فوتبال را از فوتبال ساحلی آغاز کرد و برای تیم ملی فوتبال ساحلی اسپانیا نیز به میدان رفت.
2- در زمان هدایت راسینگ سانتاندر، به او لقب "ال مائسترو" (استاد) داده شد و به دلیل دوران موفق حضورش در این باشگاه به عنوان بازیکن، عنوان یکی از اسطوره های سانتاندر هم محسوب می شود. او در دو مقطع و در مجموع 12 فصل برای سانتاندر بازی کرد و در فصل 02-2001 هدایت این تیم را برعهده داشت و با این تیم به لالیگا صعود کرد.
3- ستین بعد از نریکه اوریسائولا (1961) و لاورآنو روئیس (1976)، سومین مربی بارساست که به منطقه کانتابریا تعلق دارد.
4- ستین در دوران بازی، 22 بازی مقابل بارسا انجام داد و 5 پیروزی، 5 تساوی و 12 شکست داشت؛ ضمن اینکه دوبار نیز دروازه بارسا را باز کرد؛ یک بار در فصل 91-1990 در پیروزی 2-1 باسا مقابل لوگرونیس و بار دیگر در پیروزی 5-0 راسینگ مقابل بارسا در فصل 95-1994.
5- او به عنوان سرمربی 7 بار مقابل بارسا قرار گرفت و 6 شکست و تنها یک پیروزی به دست آورد. تنها پیروزی او در فصل 19-2018 در نوکمپ رقم خورد.
6- او به عنوان مربی روی نیمکت تیم های راسینگ سانتاندر، پولی اخیدو، لوگرونیس، لوگو، لاس پالماس و بتیس نشست. او همچنین برای یک بازی سرمربی گینه استوایی بود.
7- یک بار که ستین برای دیدار از نوکمپ به بارسلونا رفته بود، سرخی بوسکتس پیراهنی به او هدیه داد که روی آن نوشته شده:" تقدیم به کیکه با عشق و تحسین به دلیل شکلی که به فوتبال نگاه می کند.
8-ستین با تعدادی از بازیکنان سابق بارسا مانند باترا، کاتوم، تیو، سانابریا، آرائوخو، هلیلوویچ و کوین پرینس بواتنگ بود. همچین جونیور فیرپو، بازیکن فعلی بارسا، هم زیر نظر او کار کرده است.
9- سرمربی جدید بارسا زمانی در توصیف لیونل مسی گفته بود "او بازیکنی لاکچری و بهترین بازیکن تاریخ است."
10- یکی از علاقه‌مندی های کیکه ستین، بازی شطرنج است و مقابل دو ستاره سابق شطرنج دنیا، آناتولی کارپوف و گری کاسپاروف هم بازی کرده است.// "ورزش سه"