به نقل از مشرق، هدایت ا... آقایی، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه 88، در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا درباره احمدی نژاد و لاریجانی گفته است: آقای علی لاریجانی زمانی که در صدا و سیما بود و ریاست این سازمان را برعهده داشت، برنامه چراغ و هویت که برای سرکوب تفکرات اصلاح‌طلبی بود، ساخته شد. یا در زمان آقای احمدی‌نژاد در سال ۸۸ و خیلی جاهای دیگر وزارت اطلاعات ایشان کارهایی برای سرکوب جریان اصلاحات انجام داد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت این‌ها قاعدتاً تفکرشان تغییر نکرده است بلکه موضع سیاسی‌شان عوض شده است؛ زیرا در موضع سیاسی ممکن است به جریانی نزدیک شوید اما این به معنای آن نیست که تفکرات آن جریان را بپذیرید که همین مطلب هم در مورد آقایانی که نام‌شان برده شد، صدق می‌کند.

شرط اصلاح‌ طلبان برای احمدی‌ نژاد چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

او با بیان اینکه اگر روزی هر شخصی واقعا اعتقاد پیدا کند و به سمت جریان اصلاحات از نظر تفکر بیاید، ما برای‌شان فرش قرمز پهن می‌کنیم، تاکید می کند: اصلاح‌طلبی یک منش است، هر کسی که واقعا طرفدار مطالبات مردم و دموکراسی باشد، در آن جای دارد، اما خیلی بعید می‌دانم این‌ها با این سرعت و یک‌شبه بخواهند تفکراتشان را چه به لحاظ سیاسی و چه به لحاظ گرایشی عوض کنند.

آقایی می افزاید: من به شخصه این افراد را در زمره اصلاح‌طلبان قرار نمی‌دهم و اگر قصد دارند که قرار گیرند باید این امر مهم را ثابت کنند که این اثبات کردن هم باید توسط خودشان انجام شود، این‌که آیا حاضر هستند هزینه بدهند یا خیر؟!

*اظهارات فوق درباره لاریجانی صحیح نیستند زیرا دکتر لاریجانی اگرچه دچار برخی نزدیکی های گفتمانی با اعتدالیون است اما فرض اصلاح طلب شدن ایشان با عنایت به سوابق، خدمات و گفتمان آقای لاریجانی یک فرض نادرست است.

اما درباره احمدی نژاد بایستی اشاره کرد که رئیس جمهور اسبق با توجه به اعتقاداتی مثل مذاکره با آمریکا، ادعای تأثیر گسترده تحریم ها بر اقتصاد ایران، مخالفت با فعالیت های ایران در محور مقاومت و البته اعلام رسمی مبنی بر "تحریم انتخابات"؛ هم اکنون از اصلاح طلبان هم اصلاح طلب تر است و اظهارات آقایی مبنی بر لزوم اثبات اصلاح طلب شدن از جانب احمدی نژاد؛ حکما از سر ناآگاهی آقای آقایی است!