بزرگترین شریک جرم صدام در حمله به ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

صفحه اینستاگرام میم.الف.نون نوشت: امام خمینی (ره) می‌فرماید که "هر روز ما در جنگ برکتی داشته ایم که در همۀ صحنه ها از آن بهره جسته ایم. ما انقلابمان را در جنگ به جهان ‎صادر نموده ایم، ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده ایم، ما در جنگ، پرده از چهرۀ تزویر جهانخواران کنار زدیم، ما در جنگ، دوستان و دشمنانمان را شناخته ایم، ما در جنگ به این نتیجه رسیده ایم که باید روی پای خودمان بایستیم.

چند سال پس از پایان جنگ تحمیلی، یک موسسه مرتبط با مسائل نظامی خاورمیانه در پاریس با نام «وزینتال» طی گزارش مبسوطی اعلام کرد؛ که از ۲۰۷ شرکت طرف قرارداد با رژیم صدام برای تسلیح شیمیایی ارتش بعثی عراق، ۸۶ شرکت آلمانی بودند.

در طول جنگ تحمیلی، رژیم عراق بارها از سلاح شیمیایی استفاده کرد. به طوری که بنابه گزارش رسمی ایران به کنفرانس خلع سلاح، تعداد این حملات توسط عراق از دی ماه ۱۳۵۹ تا اسفند ۱۳۶۶ در مجموع به ۲۴۲ مورد رسیده بود که قربانیان آن ۴۴ هزارنفر ذکر شده است که از آن تاریخ تاکنون این رقم به یکصدهزار نفر افزایش یافته است. همچنین بنا بر همین گزارش عراق در طول جنگ تحمیلی از ۶ هزار بمب شیمیایی علیه ایران استفاده کرده است و بزرگترین شریک جرم صدام در این جنایات دولت آلمان غربی بود.

قسمت دردناک ماجرا اینجا بود که در سالهای اولیه مجروحین شیمیایی ایران برای درمان به همان آلمانی اعزام میشدند که این مواد شیمیایی را ساخته بود. و قاتلان جانی آلمانی، تاثیرات مواد مرگبار تولیدی خویش را به هزینه دولت و مردم ایران بررسی میکردند و سپس سلاح های موثر تری میساختند. البته این روند در سالهای بعد به دلیل کشف این توطئه و ضمنا پیشرفت کشور در زمینه پزشکی متوقف گردید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.