پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«علی بیگدلی» فعال اصلاح طلب در مصاحبه با  روزنامه آرمان  گفت:«آمریکا بارها اعلام کرده که برای مذاکره آماده است و بلینکن بارها عنوان کرده در حال از دست دادن زمان هستیم و آمریکا نمی‌تواند تا ابد منتظر ایران بماند. هنوز مذاکره‌ای بین دولت رئیسی و کشورهای غربی انجام ‌نشده و به همین دلیل ایران نمی‌تواند در مجامع بین‌المللی آمریکا را به ترک میز مذاکره متهم کند.آنچه تاکنون رخ‌داده این است که ایران تن به مذاکره نداده است».

بیگدلی در ادامه گفت:«به نظر می‌رسد ایران تلاش می‌کند با سیاست صبر و شکیبایی کشورهای غربی را در یک حالت برزخی نگه دارد تا با دست‌پر و خواهش و تمنای کشورهای غربی وارد مذاکرات شود. هدف نیز  این است که ایران امتیازهای بیشتری از آمریکا بگیرد. با این‌وجود این سیاست کامل شکست‌خورده است».

این فعال اصلاح طلب افزود:«ما تنها زمانی می‌توانیم در مذاکرات به نتیجه برسیم که با یک دیپلماسی انعطاف‌پذیر وارد مذاکرات شویم و انتظارات خود را از طرف مقابل کاهش بدهیم. بدون تردید با این انتظار که همه تحریم‌ها باید برداشته شود تا ایران به تعهدات برجامی خود عمل کند مذاکرات به نتیجه مطلوب نخواهد رسید».

عبدی: افزایش قیمت‌ها برایم آزاردهنده است/ روزنامه شرق: نباید امضای چین و روسیه را تضمین بدانیم

اصلاح طلبان صرفا به دنبال «عکس یادگاری» با مقامات آمریکایی هستند. برای این طیف «اصالت دستاورد و نتیجه» به هیچ عنوان اهمیت ندارد. به همین خاطر بود که در جریان مذاکرات ایران و 1+5 در دولت روحانی، جریان اصلاحات از رویکرد «امضای توافق به هر قیمت» و «امضای هر توافقی، بهتر از عدم توافق است» حمایت می کرد.

جریان اصلاحات اینگونه وانمود می کند که آمریکا برای تفاهم با ایران و دست برداشتن از دشمنی، بی قرار است و لحظه شماری می کند و این ایران است که فرصت را از دست می دهد.

یک سوال؛ آیا آمریکا در پی مذاکره برای لغو تحریم است؟! پاسخ قطعا منفی است. اگر اینطور بود پس از آنکه دولت روحانی به صورت پیش دستانه و فوری همه تعهدات برجامی خود را اجرا کرد و پس از بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای و پس از گفت و گوی تلفنی روحانی با اوباما و قدم زدن ظریف با جان کری باید تحریم ها به تاریخ می پیوست، آیا چنین اتفاقی رخ داد؟!

آمریکا می گوید بیایید مذاکره کنیم تا مدل خسارت بار برجام را به حوزه های دیگر از جمله توان دفاعی و قدرت منطقه ای ایران نیز تعمیم دهیم؛ آیا باید از این پیشنهاد استقبال کرد؟

جالب اینجاست که افراطیون اصلاح طلب، دولت سیزدهم را متهم می کنند که چرا از آمریکا انتظار دارید که همه تحریم ها را لغو کند!؛ گویا این جماعت اصلا موافق لغو تحریم های ضدایرانی نیست. جالب تر اینکه همین طیف جریان مقابل را به کاسبی از تحریم متهم می کند. این در حالی است که لقب «کاسبان تحریم» الحق برازنده همین جریان است.