مروری بر برنامه های تولیدی مناسبتی همراه اول ویژه ایام محرم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
در سبک زندگی امروزی مشتریان بالقوه یک کالا یا خدمت پیش از هر اقدام فیزیکی ابتدا سری به فضای مجازی می زنند تا در مورد آنچه در جستجویش هستند، اطلاعاتی کسب کنند. بنابراین در چنین عصری سازمان یا شرکتی که در جهت تولید محتوای دیجیتال فکری نیندیشیده باشد، از گردون رقابت خارج خواهد شد. اما بحث تولید محتوای دیجیتال تنها به محتواهایی که هدفشان بازاریابی صرف است، محدود نمی شود. برخی سازمان ها در راستای اجرای تعهدات اجتماعی خود این وظیفه را بر خود می دانند که محتوایی غنی برای استفاده عموم در بستر اینترنت منتشر کنند. یکی از این سازمان ها شرکت همراه اول و محتوای تولید شده آن در بخش ویژه برنامه های تولیدی مناسبتی ویژه ایام محرم و اربعین است که موضوع گزارش پیش روست. اقدامات همراه اول در این زمینه به ویژه در شرایط کرونا بسیار پراهمیت و ارزشمند بوده است. چون از یک سو مانع از انتشار و شیوع بیشتر کرونا شده است و از سوی دیگر مانع از فراموشی و محرومیت افراد مومن و مذهبی در به جای آوردن این مناسک مهم بوده است.

آنچه توسط همراه اول با در اختیار داشتن پلتفرم  های ارتباطی متنوع انجام شد، مسیر دسترسی به محتوا را سهل الوصول کرده و هزینه ها را کاهش داده است. روشی که می تواند الگویی موفق برای حرکت در مسیر دیجیتال باشد. اثبات این مدعا آن است که پیش تر باور عمومی این بود که نمی شود اعتقادات را وارد فضای دیجیتال کرد، اما امروز با توجه به شرایط کرونا این موضوع به راحتی محقق شده است تا آنجا که حتی  خود هیأت ها و گردانندگان مراسم های عزاداری خواهان برگزاری آنلاین این رویدادها هستند.

نکته قابل تامل دیگر در این خصوص این است که برگزاری آنلاین مراسم ها امکان دسترسی عموم در سراسر کشور را میسر می سازد در حالی که برگزاری فیزیکی آن تنها مورد استفاده عزاداران حاضر در آن مراسم است.

در ادامه برنامه های همراه اول در ایام محرم و اربعین به اختصار مرور می شود.

ویژه برنامه «مهلا»

یکی از ویژه برنامه های همراه اول در ایام محرم که با همکاری استودیو قرن جدید برای پخش ‌‌در ده شب اول ماه محرم تدارک دیده شد، ویژه برنامه «مهلا» بود. «مهلا» برنامه‌ای ترکیبی به میزبانی محمدحسین پویانفر، مداح نام آشنای کشور و با حضور چهره هایی سرشناس در حوزه های مذهبی، هنری، ورزشی و اجتماعی بود که در هر قسمت با قرار گرفتن مقابل مهمانان، سوالاتی را با هدف رقم زدن گفتگوهایی شنیدنی متناسب با حال و هوای آن ایام، طرح می کرد.

میزان استقبال از این برنامه تا آنجا بود مردم خواهان ادامه این اجراها شدند. بنابراین سری جدید این ویژه برنامه در ایام اربعین نیز با عنوان «فصل دوم مهلا» به مدت ۱۰ شب از طریق اپلیکیشن های روبیکا و آیگپ پخش شد.

ویژه برنامه «قدمگاه»

ویژه برنامه «قدمگاه» نیز مسیر پیاده روی اربعین را به صورت زنده و تصویری پوشش داد که از طریق اپلیکیشن روبیکا قابل دسترس بود. هدف از انتشار تصویری پیاده روی زائران این بوده تا کسانی که علاقمند حضور در آن مسیر و کربلا هستند ولی به هر دلیلی امکان آن را نداشته اند بتوانند از محتوای آن استفاده کنند.