الناز شاکردوست بازیگر زن جوان با ایفای نقش در بسیاری از فیلم های سینمایی محبوبیت خاصی در میان مردم پیدا کرده است.

عاشقانه های الناز شاکردوست در پاییز | عکس الناز شاکردوست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

الناز شاکردوست بازیگر سینمای ایران درست خوانده رشته ی نمایش است.الناز شاکر دوست در این سالها در فیلم های بسیاری نقش آفرینی کرده است .یکی از دلایل انتخاب الناز شاکردوست علاوه بر توانمندی او در بازیگری چهره خاص این بازیگر جوان است.الناز شاکردوست با بازی در فیلم شبی که ماه کامل شد بسیار درخشید.

الناز شاکردوست

بیوگرافی الناز شاکردوست

الناز شاکردوست متولد 7 تیر 1363 در تهران بازیگر سینما است.فارغ التحصیل لیسانس رشته نمایش و طراحی صحنه از دانشگاه آزاد تهران مرکز و فوق لیسانس هنر از دانشگاه لندن در کشور انگلستان می باشد.

پدرش تاجر ابزار آلات صنعتی و مادرش خانم فاطمه محتشمی خانه دار می باشد ، یک برادر بزرگتر بنام علی و یک خواهر کوچک تر از خود بنام الیکا دارد.

الناز شاکردوست

الناز شاکردوست جز بچه های درسخوان بود به حدی که در رشته ریاضی و فیزیک با معدل 19/23 دیپلم گرفت و در کنکور هنر با رتبه 11 رشته بازیگری تئاتر را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد. از کودکی عاشق بازی و نواختن پیانو بود بطوری که همه اطرافیان پی به استعداد ذاتی او برده بودند که در نهایت این علاقه باعث شد در دانشگاه رشته تئاتر بخواند.

الناز شاکردوست

فعالیت هنری الناز شاکردوست

بعد از ورود به دانشگاه از تئاتر دانشجویی شروع کرد تا اینکه سال 1382 وقتی 19 سال بود توسط کیومرث پوراحمد (کارگردان) برای بازی در فیلم «گل یخ» دعوت شد.به این ترتیب اولین بار در این فیلم با محمدرضا گلزار و گوهر خیراندیش جلوی دوربین رفت. وی توانست سال 1383 در 4 فیلم سینمایی پشت سر هم بازی کند.

الناز شاکردوست

چهره اش از فیلم «عروس فراری» سال 84 شناخته شد سپس با حضور در فیلم های «قاعده بازی» ، «اتوبوس شب» ، «کیش و مات» و «دو خواهر» حسابی به اوج شهرت رساند.

خانم شاکردوست تابحال در هیچ سریال تلویزیونی بازی نکرده اما سابقه حضور در دو سریال نمایش خانگی بنام «قلب یخی» 1 و 2 و «رالی ایرانی» را دارد.الناز شاکردوست در سال 97 برای بازی در فیلم شبی که کاه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت نماید.

الناز شاکردوست

الناز شاکردوست، جایزه‌ی بهترین بازیگر زن جشنواره‌ی فیلم سان فرانسیسکو ایالات امریکا، را در کارنامه دارد.

آرزوی عجیب الناز شاکردوست

یکی از آرزوی های خانم بازیگر این اسـت کـه در میدان تجریش آسان و آسوده‌خاطر قدم بزند، بدون این کـه سنگینی یک نگاه را حس کند.

الناز شاکردوست

ورزش مورد علاقه الناز شاکردوست

بدنسازی و TRX (ورزش کشش عضلانی) و اسکی در فصل آن، از مهم ترین ورزش‌ هایی است که معمولا در برنامه ورزشی من قرار دارند ، یوگا هم به خاطر شرایط سلامت جسم و روح مهم است

الناز شاکردوست می گوید: از 23 سالگی سعی کردم همه دنیا را شهر به شهر بگردم و لذت ببرم.

الناز شاکردوست

شایعه ازدواج الناز شاکردوست

جاهایی که می روم مرا با عنوان الناز شاکردوست بازیگر نمی شناسند بلکه با من مثل یک انسان عادی برخورد می کنند که این علاقه ام را بیشتر می کندخانم شاکردوست هنوز ازدواج نکرده و مجرد است با این حال مدتی از علیرضا حقیقی دروازه بان سابقه پرسپولیس بعنوان همسرش نام می برند که صحت نداشت.

پس از چند بازی مشترک با «هوتن شکیبا» هم خبر ازدواج این دو نشر یافت که بازهم صحت ندارد.

الناز شاکردوست

بیماری الناز شاکردوست سر فیلم برداری

یکبار سال 93 در سکانسی از فیلم «تابو» در ساحل ، توسط گرداب به دریا کشیده شد و در لحظه آخر غرق شدن توسط افراد محلی از روی کشتی فرسوده نجات پیدا کرد. زمستان سال 96 خانم بازیگر در جریان فیلمبرداری فیلم «دو طبقه روی پیلوت» بخاطر شوخی یکی از عوامل از ارتفاع نسبتا زیاد افتاد و به شدت از ناحیه کمر آسیب دید.او چندین هفته در بیمارستان بستری بود و مدتی هم برای ادامه درمان به خارج از کشور رفت تا اینکه بطور کامل سلامتی خود را بدست آورد.

الناز شاکردوست

شاید برایتان جالب باشد کـه گوهر خیراندیش یکی از صمیمی‌ترین دوست‌های الناز شاکردوست اسـت. این دو هنرمند محبوب با وجود اختلاف سنی بیش از بیست‌ ساله‌شان مدت‌هاست رفقای صمیمی و درجه اول یک دیگر هستند. الناز شاکردوست بعد از خانواده و بازیگری، فوتبال را هم عاشقانه دوست داد. او طرفدار دوآتشه تیم پرسپولیس تهران اسـت.

الناز شاکردوست

شاکردوست با حضور در آثاری هم چون «مبارک»«انیمیشن»، «اسب سفید سلطان»، «خفگی» و «سراسر شب» نشان داد کـه بـه دنبال تجربه‌های کاملاً نو تازه اسـت. وی تاکنون بارها برای دریافت جایزه بهترین بازیگری در جشنواره‌های انجمن منتقدین، خانه سینما و جشنواره فیلم فجر نامزد شده اسـت. درسال ۹۴ نیز نخستین جایزه بازیگری‌اش را برای بازی در فیلم «تابو» از جشنواره فیلم سان‌فرانسیسکو دریافت کرد.

فعالیت های غیر سینمایی الناز شاکردوست

 تنها شغل و فعالیت جدی او بازیگری اسـت و بـه‌جز دوره‌هایی کوتاه فعالیت بـه‌عنوان مدلینگ از این حرفه‌ها پا فراتر نگذاشته اسـت. الناز شاکردوست با نقش‌آفرینی در مجموعه «قلب یخی» محمدحسین لطیفی برای نخستین بار در مدیومی غیر از سینما دیده شد.

الناز شاکردوست