سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر امورخارجه در جلسه روز چهارشنبه مجلس برای ارائه گزارش درباره مسائل منطقه خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«سیدنظام الدین موسوی» روز یکشنبه در توضیح نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: روز سه شنبه این هفته مجلس شورای اسلامی از «مهردادبذرپاش» رییس دیوان محاسبات مجلس دعوت کرده است تا گزارش تفریغ بودجه ۹۹ را به نمایندگان ارائه کند. البته کار بسیار خوبی که دیوان محاسبات انجام داد، ارائه زودتر از موعد گزارش تفریغ بودجه است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: معمولا در سال‌های گذشته به دلیل اینکه گزارش تفریغ بودجه دیر به مجلس ارائه می‌شد، نمایندگان فرصت بررسی آن را نداشتند. اما دیوان محاسبات زوتر از موعد مقرر (در دی ماه)  این گزارش را در صحن قرائت می‌کند.

موسوی با اشاره به حضور «حسین امیرعبداللهیان» در جلسه روز چهارشنبه این هفته مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه روز چهارشنبه با حضور وزیر امورخارجه که بخشی یا همه آن غیرعلنی خواهد بود درباره مسائل منطقه به نمایندگان مجلس گزارش ارائه می‌کند.

وی با اشاره به جلسه صبح امروز مجلس گفت: این جلسه غیرعلنی با حضور «مسعود میرکاظمی» درباره گزارش شاخص‌های کلان اقتصادی کشور و روند اجرای بودجه ۱۴۰۰ و آسیب‌ها و نقاط ضعف و قوت آن برگزار شد که رییس سازمان گزارشی دراین باره ارائه کرد.

موسوی ادامه داد: پس از سخنان رییس سازمان برنامه و بودجه تعدادی از نمایندگان از جمله روسای کمیسیون‌های اقتصادی مطالبی درباره وضعیت بودجه و ضرورت اصلاح ساختار بودجه ارائه کردند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان میرکاظمی درباره برنامه‌های دولت جدید برای اصلاح ساختار بودجه، بر همکاری بین مجلس شورای اسلامی و دولت که رییس سازمان برنامه و بودجه قول آن را داده بود، تاکید کرد.

وی اضافه کرد: رییس مجلس شورای اسلامی نیز در جمع‌بندی بیان کرد با توجه به روند موجود در بودجه سال ۱۴۰۰ به اصلاح ساختار نیاز داریم و باید این کار قبل از پایان سال صورت گیرد. البته در بودجه ۱۴۰۰ نیز نیاز به اصلاح آیین‌نامه داخلی بود و قرار شد در هفته‌های آینده در صورت موافقت نمایندگان این کار صورت گیرد تا بستر حقوقی برای اصلاح ساختار در بررسی بودجه انجام شود.

موسوی اضافه کرد: دولت باید لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تا ۱۵ آذر تقدیم مجلس شورای اسلامی کند تا همکاری جدی بین مجلس و دولت صورت گیرد. باید بودجه در یک روند دقیق و منطبق با سیاست‌های کلی برنامه باشد و مشکلات موجود در آن رفع شود.

منبع: ایرنا