بابک خرمدین کارگردان سینما و استاد دانشگاه به همراه خواهر و دامادش به دست پدر و مادرش به قتل رسیدند.

وحشت از آزادی پدر بابک خرمدین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بابک خرمدین کارگردان سرشناس ایران که دوران دانشجویی اش را در لندن گذرانده و برای ادامه زندگی به ایران برگشته.بابک خرمدین علاوه بر فیلم سازی و کارگردانی استاد دانشگاه نیز بوده.بایک خرمدین دو خواهر و یک برادر دارد و پدرش نظامیست.بابک خرمدین در چهل و هفت سالگی توسط پدر و مادرش به قتل رسید.

بابک خرمدین

پدر و مادر بابک خرمدین بعد از اعتراف به قتل بابک ،به کشتن دختر و دامادشان به شکل فجیعی اعتراف کردند و این خبر باعث ایجاد رعب و وحشت در خواهر و برادر بابک خرمدین شد چون پدرشان در روزهای اول ادعا میکرد که اگر از زندان آزاد شود دختر دیگرش را هم خواهد کشت.

بابک خرمدین

بیوگرافی بابک خرمدین

بابک خرمدین متولد سال ۱۳۵۳ در تهران، کارگردان سینما بود که در ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در تهران در سن ۴۷ سالگی کشته شد. خبرهای اولیه و شوک آمیز از قتل این کارگردان، توسط پدر و مادرش در فاز ۳ شهرک اکباتان حکایت دارد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد سینما از دانشکده هنر‌های زیبا دانشگاه تهران و فارغ التحصیل ۱۳۸۸ است، این کارگردان سال ۱۳۷۹ در دوره فیلم سازی یک ساله انجمن سینمای جوانان دفتر تهران شرکت کرد.

بابک خرمدین

سوگنامه ای برای یاشار

بابک خرمدین در سال ۸۹ به‌عنوان دانشجو راهی لندن می‌شود و در آن‌جا با مساله مهاجرت و غربت درگیری پیدا می‌کند. وی فیلم «سوگنامه‌ای برای یاشار» را تا حد زیادی با الهام گرفتن از آن دوره زندگی خود ساخته است؛ این فیلم روایت زندگی روزمره یاشار مهاجر ایرانی ترک تبار در لندن است که با ویزای دانشجویی وارد لندن شده است. همزمان با اتمام کالج، دچار مشکل مالی و دلتنگی برای خانواده‌اش و ایران می‌شود و بین ماندن و برگشتن مردد است.فیلم «سوگنامه‌ای برای یاشار» یک اثر مستند داستانی به شمار می‌رود که در گروه هنر و تجربه اکران شد.

بابک خرمدین

در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰  جسد مثله شده یک جوان در سطل زباله در اکباتان کشف شد. در تحقیقات پلیس مشخص شد این جسد مربوط به بابک خرمدین کارگردان سینماست و پدر و مادر مقتول وی را به قتل رسانده اند.

بابک خرمدین

این نقش را یاشار علی‌شناس بازی کرده است که از دوستان  کارگردان بوده و سابقه بازیگری نداشته‌است. بابک خرم‌دین برای گرفتن بازی بهتر از او، فیلم‌نامه را در اختیارش نگذاشته و صحنه به صحنه موقعیت را برای او توضیح می‌داده است.

بابک خرمدین

سخنرانی پدر بابک خرمدین

در مراسمی که دی ماه سال ۹۴ به بهانه اکران فیلم بابک خرمدین در موزه سینما برگزار شد، او از پدرش دعوت کرد که به روی صحنه بیاید و پدرش در سخنانی کوتاه گفته بود: «به نام خداوند آموزگار و به نام شهدای گلگون کفن جنگ هشت ساله و درود به شرافت آن شهدا که مملکت را حفظ کردند. من سرهنگ پیاده ستاد خرم‌دین هستم. ۳۰ سال خدمت کردم، ۶۹ ماه در مناطق عملیاتی بودم، دو مرتبه شیمیایی شدم و ۴ بار ترکش خوردم و خوشحالم که در مقابل ممکلت انجام وظیفه کردم.

بابک خرمدین

به جوانان توصیه می‌کنم از این گهواره وطن غافل نباشند چون رشد و سربلندی آنان در همین مملکت اتفاق می‌افتد. از این ۳۰ سال خدمت ۱۷ سال را دور از خانواده انجام وظیفه کردم و تمام زحمات خانواده روی دوش این خانم عزیزم بود که وطن دوم من هستند.

بابک خرمدین

سوابق هنری بابک خرمدین

هنرمند جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی برای ” بور بیجاده رنگ” در جشنواره بین‌المللی فیلم آسا (فیلم‌های انسان دوستانه) ۱۳۸۸ دریافت کرده بود و آثارش کاندید  (فیلمنامه، تصویر برداری، تدوین و صدا)،برنده دیپلم افتخار بهترین کارگردانی برای فیلم “بور بیجاده رنگ” در پنجمین جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی ۱۳۸۸،برنده جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه و بهترین صدا برای فیلم “بور بیجاده رنگ” در ششمین جشنواره دانشجویی فیلم نهال (دانشگاه هنر )۱۳۸۸ و کاندید بهترین (تصویر برداری و تدوین) شده بودند.پخش فیلم‌های برش، سه شنبه: مامان، روزن (کورسو) و سوگنامه‌ای برای یاشار در جشنواره‌های: فیلم کوتاه تهران، سینما حقیقت، تصویر سال، جشنواره‌ی یاس (رسانه‌های تصویری) و…

بابک خرمدین

حضور به مدت یک سال در دایره فیلم و سریال ارتش و ساخت برنامه‌های مختلف برای ارتش جمهوری اسلامی ایران (۸۸ -۱۳۸۷)

ساخت چند مستند تحت عنوان ” داغ عشق” در مورد جانبازان در ماه مبارک رمضان برای شبکه چهار سیما (۱۳۹۲)

مسئول سینمایی فرهنگسرای دانشجو (شفق) سال ۱۳۸۷ (فرصت نمایش)

برگزاری کلاس‌های نقد و تحلیل آثار کریشتف کیشلوفسکی (فیلمساز لهستانی) در گروه فرهنگی هنری ضمیر. (۱۳۸۸)

تدریس کارگردانی در انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر تهران (۱۳۸۹)

تدریس در دانشگاه جامع علمی-کاربردی فرهنگ و هنر، رشته‌ی سینما (واحد ۴) و (واحد ۴۸) از سال ۱۳۹۳

ساخت مستند ” روایت یک انحراف” در مورد وضعیت فرهنگی سینمای ایران (۱۳۸۷)

نگارش چند فیلمنامه داستانی به نام‌های ” ورودی سیزده”، ” دهانم زیبا و چشمانم سبز” (برگرفته از داستان کوتاهی از سالینجر)، “کنتراست” و فیلمنامه‌ی بلند سینمایی “رویای مرد مضحک”

نمایش فیلم بلند داستانی”سوگنامه‌ای برای یاشار” از ۱۲ دی ماه ۱۳۹۴ در سینما‌های هنر و تجربه

بابک خرمدین

 جزئیات قتل بابک خرمدین

پدر بابک درباره جزئیات قتل فرزندش گفت: جمعه‌شب بود که مادرش غذای مرغ درست کرد و داخل آن داروی بیهوشی ریختیم. وقتی غذا را جلوی بابک گذاشتیم او نخورد و به اتاقش رفت و خوابید و غذا را در یخچال گذاشتیم.بابک خرمدین

فردای آن روز حوالی ظهر از خواب بیدار شد و همان غذا را دوباره به او دادیم. این بار مرغ را خورد و به‌خاطر داروی بیهوشی کمی گیج شد. او بی‌حال روی صندلی نشسته بود که من با بند کتانی پاهایش را بستم و سپس یک بست پلاستیکی به گردنش انداختم و با چاقو چند ضربه به او زدم و او را به قتل رساندم. همسرم در قتل بابک هیچ نقشی نداشت.

بابک خرمدین

او ادامه داد: درگیری و قتل حدود ساعت ۵‌ بعدازظهر اتفاق افتاد و همان موقع جسد را با همسرم به حمام خانه بردیم و در آنجا آن را مثله کردیم. از قبل ۳‌ساک آماده کرده بودیم که اعضای بدن بابک را در این ساک‌ها انداختیم و حدود ساعت ۱۲ شب تصمیم گرفتیم جسد را از خانه بیرون ببریم.

پس از آن پدر و مادر بابک خرمدین به قتل دختر و دامادشان هم اعتراف کردند.