محمدصالح جوکار گفت: اصلاح‌طلبان می‌خواهند فضایی ایجاد کنند که دولت و مجلس نتوانند به وظایف خود رسیدگی کنند و درگیر حاشیه شوند تا در این فضا مردم فراموش کنند که اصلاح‌طلبان چه آسیب‌هایی به کشور زدند.

اصلاح‌طلبان با انتقاد به مجلس می‌خواهند خود را نجات دهند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اخیرا هجمه‌های زیادی به مجلس به بهانه ممنوعیت افشای اموال مسئولان شده است؛ که در باز هم در رأی این حملات اصلاح‌طلبان دیده می‌شود؛ حملاتی که اساسا بر هیچ بنا شده است زیرا گزاره‌ای که منتقدان مجلس مطرح می‌کنند، واقعیت ندارد و پیشنهاد ممنوعیت افشای اموال مسئولان نه در مجلس بلکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام داده است.

محمدصالح جوکار، نماینده مجلس درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «ممنوعیت افشای اموال مسئولان به هیچ‌وجه در مجلس یازدهم مطرح نشده است و نسبت‌دادن این موضوع به مجلس را قویا رد می‌کنم؛ بلکه این موضوع در مجمع تشخیص مصلت نظام مطرح شده است و ارتباطی به مجلس ندارد».

او درباره انتقادها و حملات گسترده‌ای که اصلاح‌طلبان با بهانه ‌قراردادن این شائبه به مجلس کردند، اظهار کرد: «اصلاح‌طلبان باتوجه به آنکه دیگر در میان اقبالی ندارند، می‌خواهند با ایجاد حاشیه‌سازی برای دولت و مجلس خود را نجات دهند؛ به معنای دیگر آنها می‌خواهند فضایی ایجاد کنند که دولت و مجلس نتوانند به وظایف خود برسند و درگیر حاشیه شوند تا در این فضا مردم فراموش کنند که در دوران دولت گذشته که دولت اصلاح‌طلبان بود چه مشکلاتی بر دوش جامعه تحمیل شد. می‌خواهند با حاشیه‌سازی زیان‌هایی که خودشان به کشور زدند را به حاشیه ببرند».

این نماینده مجلس همچنین درباره طرح تسهیل کسب‌وکارها که مورد انتقاد اصلاح‌طلبان است، اظهار کرد: «این طرح در پی شکستن انحصارها در کسب‌وکارهاست و این انحصارشکنی به همین جا هم ختم نمی‌شود و باید در ابعاد دیگر پیگیری شود. مجلس با تصویب این طرح فضایی را فراهم می‌کند که افراد بتوانند بر اساس تخصص خود در شغل مورد نظرشان فعالیت کنند و دیگر عده‌ای خاص در هر صنفی نتوانند انحصار ایجاد کنند که شامل مشاغل متعددی و در حوزه‌های مختلف از جمله پزشکی و درمان، مشاغل اقتصادی و... است و صرفا محدود به یک شغل نیست».

او ادامه داد: «از سوی دیگر حالا که طرح تسهیل کسب‌وکارها تصویب شده است، می‌توان امید داشت که بسیاری از رانت‌های اطلاعاتی در برخی مشاغل هم از بین رود و حتی این طرح می‌تواند به شفافیت بیشتر در جامعه هم کمک کند».

جوکار در پایان درباره طرح صیانت هم گفت: «طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی هم در کمیسیون مربوطه در حال بررسی است و برخلاف آنچه گفته می‌شود، این طرح به‌هیچ‌وجه برای کاربران محدودیت ایجاد نمی‌کند و چه بسا حامی کسب‌وکارها در فضای مجازی و دسترسی امن برای کاربران است».