نماینده مردم تهران در مجلس گفت: کره‌ای‌ها از بازار ایران سود یکطرفه و 100 درصدی می‌بردند و حتی حاضر نمی‌شدند کالاهای‌شان را در ایران تولید کنند و کالا را تولیدشده فقط به ایران وارد می‌کردند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای به کشور گفت: ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای اقدام خوبی در جهت حمایت از تولید داخل بود.

وی افزود: علاوه بر تأثیر ممنوعیت واردات لوازم خانگی بر بحث صنعت و تولید به خاطر رفتارهای ناصحیح کره‌ای‌ها در حوزه سیاسی واردات لوازم خانگی از این کشور دیگر قبح سیاسی هم پیدا کرده بود و کسی تمایلی به این کار نداشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌‌ واقعیت این است که لوازم خانگی کره‌ای بازار ایران را کلاً پر کرده بود و در این وضعیت صنایع داخلی ما امکان فعالیت نداشتند و مجالی برای عرضه کالاها‌ی‌شان وجود نداشت.

نوباوه خاطرنشان کرد: کره‌ای‌ها از بازار ایران سود یکطرفه و 100درصدی می‌بردند و حتی حاضر نمی‌شدند کالا‌های‌شان را در ایران تولید کنند و کالاها را تولید شده فقط به ایران وارد می‌کردند.

وی در پایان گفت: با چنین وضعیتی بهترین تصمیم ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کره جنوبی بود که البته تولیدکنندگان ما هم توانستند تاکنون نیاز داخل را تأمین کنند و امیدوارم از این پس نیز بتوانند کمیت و کیفیت کالاهای خود را ارتقا دهند.

در همین حال یک عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: ما زمانی شاهد تاثیر مثبت ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای به کشورمان خواهیم بود که شاهد افزایش کیفیت کالاهای تولیدی داخل باشیم و از سوی دیگر این منع واردات در دولت‌های بعد هم اتفاق بیفتد و تغییر نکند.

حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به ممنوعیت واردات کالاهای کره‌ای به کشور گفت: یک خصلت بد که از دولت سازندگی برای ما به یادگار مانده تشریفات و تجملات در بحث لوازم خانگی است که این لوازم از خارج باید تامین شود.

وی افزود: به همین دلیل پای کره‌ای‌ها به بازار ایران باز شد و مصرف تولیدات لوازم خانگی ایرانی در اولویت دوم قرار گرفت.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای خیر بسیاری برای ما به همراه خواهد داشت، مشروط به اینکه این کار در دولت‌های بعد هم ادامه پیدا کند، نه اینکه ما با تغییر دولت شاهد تغییر در این تصمیم هم باشیم.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: شرط بعدی این است که همچنین اگر ما بخواهیم شاهد تأثیر مثبت این اقدام باشیم، باید تولیدکنندگان ما کیفیت کالاهای خود را افزایش دهند و کشور را بی‌نیاز از خارج کنند و بتوانند با افزایش کمی و کیفی کالاهای خود پاسخگوی نیاز داخل باشند.

وی افزود: خدمات پس از فروش یکی دیگر از نکاتی است که تولیدکنندگان باید به آن توجه داشته باشند و ضمن ارتقا کیفیت کالاهای خود و فروش به فکر افزایش خدمات پس از فروش نیز باشند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس در پایان گفت:‌ موضوع بعدی پیشرفت همراه با تکنولوژی روز است و تولیدکنندگان ما باید بدانند که با پیشرفت تکنولوژی، لوازم جدیدی به مجموعه لوازم خانگی اضافه می‌شود و آنها باید بتوانند خود را به‌روز کنند و با تولیدات کالاها و لوازم جدید به نیاز جامعه پاسخ دهند.