محمدصادق کوشکی گفت: بعد از انتخابات سال96 اصلاح‌طلبان در صف برائت از روحانی ایستادند و با این اوصاف تحت هیچ‌شرایطی اصلاح‌طلبان باز هم او را در کنار خود نمی‌گذارند.

روحانی نه با هاشمی قابل قیاس است، نه با خاتمی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: سرنوشت حسن روحانی چه می‌شود؟ آیا او بار دیگر با اصلاح‌طلبان همراه می‌شود و حتی می‌تواند مانند هاشمی نقش مرضی‌الطرفین نیروهای سیاسی اصلاح‌طلب و اعتدالی را ایفا کند؟ یا شبیه به خاتمی می‌شود و یک‌سره به عنوان یک لیدر اصلاح‌طلب شناخته خواهد شد یا آنکه برخلاف همه این‌فرضیه‌ها دیگر نقش و خطی از رئیس‌دولت‌های یازدهم و دوازدهم نخواهیم دید؟

محمدصادق کوشکی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «آقای روحانی نه با آقای هاشمی قابل مقایسه است، نه با آقای خاتمی زیرا وقتی دولت آقای خاتمی به پایان رسید او همچنان جایگاه و اعتبار خوبی در میان حامیانش داشت و توانست اعتبار سیاسی خود را نزد طرفدارانش حفظ کند و وزن سیاسی خاصی داشت. آقای هاشمی هم به همین شکل؛ به نحوی که او در همه سال‌های فعالیت سیاسی‌اش سرمایه اجتماعی خود را داشت و توانست در هر دوره‌ای نقش‌آفرینی سیاسی خود را داشته باشد».

او ادامه داد: «آقای روحانی شبیه به هیچکدام از این دو شخصیت نیست؛ او هیچ پایگاهی در جامعه ندارد و بدنه اجتماعی نه‌تنها از او حمایت نمی‌کنند بلکه او را اصلا قبول ندارند. وزن سیاسی خاصی هم که ندارد. همان میزان حامی اندکی که روحانی را قبول داشتند هم اکنون و بعد از هشت‌سال ناکارآمدی دولت روحانی دیگر اعتنایی به او ندارند».

این فعال سیاسی درباره سرنوشت روحانی بیان کرد: «آقای روحانی چنان به تاریخ بپیوندد که دیگر حتی خاطره‌ای از او هم بیان نشود زیرا مردم اصلا تمایل ندارند خاطرات دوره او را مرور کنند. روحانی برای همیشه فراموش خواهد شد».

او در پاسخ به این پرسش که آیا روحانی می‌تواند محل رجوع جناح‌هایی مانند اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها شود، اظهار کرد: «هیچ نیروی سیاسی از جمله اصلاح‌طلبان دیگر اقبالی به پذیرش آقای روحانی ندارند و این موضوع مربوط به اکنون نیست و می‌توان گفت بعد از انتخابات سال96 اصلاح‌طلبان در صف برائت از روحانی ایستادند؛ با این اوصاف تحت هیچ‌شرایطی اصلاح‌طلبان باز هم او را در کنار خود نمی‌گذارند».

کوشکی در پایان گفت: «به صراحت می‌‌گویم که آقای روحانی برای هیچکس قابل تحمل نبود و نیست و اینکه اکنون هم او به عضویت در مجمع تشخیص منصوب نمی‌شود، طبیعی است زیرا او تجربه درخشانی ندارد که قابل استفاده باشد. روحانی فقط یک کارنامه مملو از شکست در دست دارد که به درد هیچکس نمی‌خورد».