ایسنا/ معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل امور ورزش، جوانان و میراث فرهنگی با حضور در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هدیه سازمان بازرسی شامل چالش‌ها و مشکلات کلان این حوزه را تقدیم وزیر میراث فرهنگی کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ه گزارش سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی عرب انصاری در دیدار با سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به رویکرد سازمان بازرسی در دوره جدید و تحولی گفت: در سال جاری یکی از اولویت‌های مهم سازمان توجه به مسئله محوری است. ازاین‌رو سازمان بازرسی در یک کار جدید و نو در حال تدوین «نظام مسائل کشور» است تا با تمرکز روی مسائل اصلی و کلان کشور و با نظر متخصصان هر حوزه راه‌کارهای اجرایی برای رفع آن مسائل و مشکلات ارائه نماید.

معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به هدیه سازمان به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: این بسته هدیه شامل مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلاتی است که در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی وجود دارد به انضمام راهکارهایی پیشنهادی برای رفع این چالش‌ها و مشکلات که تقدیم شما می‌شود.

عرب انصاری با تأکید بر اجرای تعهد قانونی دستگاه‌ها برای خرید صنایع‌دستی گفت: یکی از موضوعات مهم در حمایت از صنایع‌دستی که جزو بخش‌های مغفول مانده قانون است و احیای آن در دستور کار سازمان بازرسی است تعهد دستگاه‌ها برای اختصاص یک‌دهم درصد از بودجه جهت خرید صنایع‌دستی است.

در ادامه این دیدار، عزت‌الله ضرغامی با اشاره به ظرفیت‌های سازمان بازرسی کل کشور در حمایت از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ما از پیشنهادهای سازمان بازرسی کل کشور استقبال کرده و روی حمایت‌های این سازمان حساب بازکرده‌ایم.

در این دیدار دو طرف بر حفظ اصول قانونی در حفظ حریم‌های آثار باستانی تأکید کردند.

همچنین مقرر گردید به‌منظور سالم‌سازی، ارتقای فعالیت‌های فرهنگی، نظارت و همکاری دوجانبه بین سازمان بازرسی کل کشور و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یک کمیته مشترک تشکیل شود.