جماران/ حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی عصر روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مرکز نوآوری و خانه خلاق سرو که در حسینیه جماران برگزار شد، تاکید کرد: از پلتفرم ها و فضاهای موجود باید به بهترین نحو استفاده کرد، ولی شرط آن این است که از عظمت این فضا و نادانسته های خود در این خصوص، نترسیم؛ بلکه باید وارد این عرصه سخت شد.

اگر انتقال ارزش‌ها مدنظر ماست نباید از ورود به فضای مجازی بترسیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی عصر روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مرکز نوآوری و خانه خلاق سرو که در حسینیه جماران برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در دوره مدیریت آقای کمساری این مژده را به همگان می دهد که خود را نسبت به فضای جدید اجتماعی و نسلی با عزم بیشتری مسئول می داند و از همین رو، ورود به عرصه تولیدات جدید امر خیلی مبارکی است.

وی ضمن تشکر از مسئولان موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی برای انجام این اقدام، افزود: باید این تلاش دوستان را بیشتر و بهتر و در آینده به صورت پررنگ تر شاهد باشیم.

مدیران نسل قبل چون فضای مجازی را نمی شناسند، از آن می ترسند

 

یادگار امام در ادامه سخنان خود با تأکید بر استفاده از حضور گروه هایی با عزم جوانانه و خارج از چهارچوب های اداری، گفت: بهره گیری از جوانانی که از نظر تعلق خاطر به ارزش های دینی و انقلابی تفاوتی با نسل های پیشین ندارند، کار بزرگی است. البته این نسل  جدید باید بتوانند از تجربیات نسل قبل استفاده کنند و برای حرکت دو بال «تجربه» و «توانایی» را توأمان به کار بگیرند تا ان شاء الله امور را پیش ببرند.

سید حسن خمینی در ادامه سخنان خود با اشاره به اقتضائات دنیای جدید از جمله «فضای مجازی» و «شبکه های اجتماعی» گفت: عمده ترین دلیل  اینکه مدیران نسل قبل وارد این فضا نمی شوند این است که چون این فضا را نمی شناسند، از آن می ترسند و نمی دانند چیست. اینکه ما از پشت سر به دنبال یک حادثه می رویم و به دل حادثه نمی زنیم، به دلیل این است که با آن آشنایی نداریم.

 این گونه هم نیست که اگر سراغ این دنیای جدید نرویم، به سراغ ما نمی آید!

 

وی تأکید کرد: اگر ابلاغ رسالت الهی و انتقال ارزش ها مدنظر ماست، نباید از ورود به این فضا بترسیم. البته این گونه هم نیست که اگر سراغ این دنیای جدید نرویم، به سراغ ما نمی آید! بلکه ما را در بر می گیرد. ما چه بخواهیم یا نخواهیم، چه خوب و چه بد، با ارزش یا بی ارزش، دنیای دیگری خواهد آمد و این روند دست ما نیست.

یادگار امام افزود: از پلتفرم ها و فضاهای موجود باید به بهترین نحو استفاده کرد، ولی شرط آن این است که از عظمت این فضا و نادانسته های خود در این خصوص، نترسیم؛ بلکه باید وارد این عرصه سخت شد.

به گزارش جماران، مرکز نوآوری و خانه خلاق سرو به پشتوانه سال ها تجربه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در زمینه تولیدات ارزشمند اسلامی در راستای خدمت به زیست بوم استارتاپی کشور و جذب و پرورش ایده های خلاقانه پیرامون نشر افکار و مبانی ارزشی امام خمینی(س) با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شده است. عملیاتی کردن ایده های نوآورانه در حوزه اسلام تک، اولویت اصلی این مجموعه می باشد و در این راستا از حمایت های اکوسیستم فناوری بهره خواهد برد.