پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اوت لت های استانبول از محبوب‌ترین مراکز خرید در این شهر میان گردشگران هستند. این اوت لت‌ها در طول سال حراجی‌های مختلفی برگزار می‌کنند.

اوت‌ لت‌ های استانبول ارزان‌ترین مراکز خرید در استانبول هستند. در این مراکز خرید بسیاری از معروف‌ترین برندهای ترکیه شعبه دارند و در طول سال به مناسبت‌های مختلف حراج‌های قابل‌توجهی برگزار می‌کنند. کیفیت اجناس در فروشگاه‌های اوت لت‌های استانبول تفاوتی با سایر نمایندگی‌ها در سایر مراکز خرید گران و لوکس ندارد؛ اما به دلایلی مانند فروش لباس‌های خارج از فصل و عرضه محصولات قدیمی‌تر، قیمت‌ها به مراتب پایین‌تر از سایر شعب هستند. اگر با تور استانبول به ترکیه سفر می‌کنید، بازدید از این مراکز خرید خالی از لطف نیست. 

بهترین زمان خرید در اوت لت های استانبول

بهترین زمان برای خرید از اوت لت های استانبول روزهای نزدیک به جشن‌های سال نو میلادی و اعیاد مذهبی است. بسیاری از فروشگاه‌های مراکز اوت لت با اعلام زمان برگزاری حراج فصلی از قبل در محل فروشگاه و سایت‌های اینترنتی خود، مشتریان را از زمان تخفیف‌های سالانه مطلع می‌کنند.

از روزهای میانی آذر ماه تا نخستین روزهای ماه اسفند که مصادف با روزهای پایانی سال و اوایل سال نو میلادی است، بیشترین حراجی‌ها در اوت لت‌های استانبول برگزار می‌شوند که به‌دلیل نزدیکی به پایان سال و تغییر فصل هستند. بعضی از تخفیف‌ها در این بازه زمانی به حدود ۵۰ درصد هم می‌رسند و گردشگران زیادی در این زمان برای خرید از اوت لت‌ها به استانبول سفر می‌کنند.

سایر بازه‌های تغییر فصل نیز زمان مناسبی برای خرید تور استانبول و خرید از اوت لت‌های استانبول به شمار می‌روند که این زمان‌ها به‌شکل معمول در ۲۰ روز پایانی آخرین ماه هر فصل قرار دارند.

نکات مهم در خرید از اوت لت های استانبول

اوت لت‌های استانبول در بخش‌های مختلفی از شهر قرار گرفته‌اند و در هرکدام از قسمت‌های آسیایی و اروپایی استانبول که اقامت کنید، امکان دسترسی به این مراکز خرید ارزان را خواهید داشت. به خاطر داشته باشید که برندهای یکسان در شعب مختلف خود در اوت لت‌ها اجناسی نزدیک به هم عرضه می‌کنند؛ پس بهترین مرکز خرید برای شما نزدیک‌ترین آن‌ها به محل اقامت شما است.

تمام مراکز خرید استانبول از ساعت ۱۰ صبح کار خود را آغاز می‌کنند و تا ساعت ۲۲ باز هستند. تنها در زمان نزدیک به جشن‌ها و مراسم خاص و های سیزن گردشگری زمان کار این مراکز خرید افزایش پیدا می‌کند. خرید از اوت لت‌های استانبول گرچه صرفه‌جویی مناسبی در هزینه‌ها است، تنوع سایز، مدل و رنگ در این مراکز خرید نسبت به سایر مراکز، خرید را برای بعضی از گردشگران سخت می‌کند. برای پرداخت هزینه در اوت لت‌های استانبول به‌جز لیر می‌توانید از ارزهای دلار و یورو نیز استفاده کنید. بیشتر برندهای معروف در مراکز خرید استانبول تبدیل ارز انجام می‌دهند.

در ادامه به معرفی معروف‌ترین اوت لت‌های استانبول می‌پردازیم.

مرکز خرید اوت لت اولیویوم استانبول

مرکز خرید اولیویوم از محبوب‌ترین اوت لت‌های استانبول است که در منطقه زیتون بورنو قرار دارد. بسیاری از گردشگران در سفر با تور ترکیه به استانبول این پاساژ را برای بازدید و خرید انتخاب می‌کنند. این اوت لت در بخش اروپایی استانبول قرار دارد و بیش از ۲۰ سال از تاسیس آن می‌گذرد. برترین برندهای ترکیه و رستوران‌های بین المللی و ترکی در این پاساژ شعبه دارند و نزدیک این مجتمع خطوط اتوبوسرانی، مترو و تراموا قرار گرفته‌اند.

مرکز خرید اوت لت ویاپورت آسیا

اوت لت ویاپورت استانبول از معروف‌ترین پاساژها در بخش آسیایی استانبول و در منطقه پندیک است. این مجتمع تجاری فاصله کوتاهی تا فرودگاه صبیحا گوکچن دارد و به همین دلیل مسافرانی که در این فرودگاه تردد دارند، زمانی را به بازدید از اوت لت ویاپورت اختصاص می‌دهند.

از امکانات مرکز خرید ویاپورت می‌توان به فضای باز مناسب پیاده روی، دریاچه مصنوعی و پارک بازی کودکان اشاره کرد. این مجتمع نیز فروشگاه‌های برندهای معروف را در خود جا داده است و در طراحی معماری آن از نمادهای سنتی معماری ترکیه بهره برده‌اند.

مرکز خرید اوت لت آسیا پارک

اوت لت آسیا پارک نیز از دیگر مراکز خرید در بخش آسیایی استانبول است و در منطقه عمرانیه قرار دارد. این مجتمع تجاری در نزدیکی فرودگاه صبیحا گوکچن قرار دارد و انواع برندهای مطرح ترکیه، کافه و رستوران‌های متنوع در آن شعبه دارند. در مرکز خرید اوت لت آسیا پارک زمین بازی کودکان، سالن سینما و امکانات رفاهی متنوعی برای گردشگران تعبیه کرده‌اند.

مرکز خرید اوت لت ایرپورت استانبول

اوت لت ایرپورت استانبول در نزدیکی فرودگاه قدیمی این شهر یعنی فرودگاه آتاتورک قرار دارد. در معماری این مجتمع از مدرن‌ترین طراحی‌های جهان الهام گرفته‌اند که سبب جلب توجه گردشگران شده است. برندهای معروف ترکیه در این اوت لت شعبه دارند و از میان امکانات تفریحی آن می‌توان به مرکز بازی و سرگرمی کودکان، سینما، سالن تئاتر و شهربازی یخی اشاره کرد.

مرکز خرید اوت لت اپتیموم استانبول

اوت لت اپتیموم در منطقه کادیکوی در بخش آسیایی استانبول قرار گرفته است و معماری مدرنی دارد. فروشگاه‌هایی از بهترین برندهای ترکیه در این مجتمع تجاری فعالیت می‌کنند. از دیگر امکانات این مرکز خرید می‌توان به شهربازی، فود کورت، سالن‌های سینما، زمین پاتیناژ و سالن‌های تئاتر اشاره کرد.

برای مشاهده لیست کامل به‌همراه آدرس و عکس به مقاله اوت لت های استانبول کجارو مراجعه کنید.