مهر | عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش آمریکا برای دزدی دریایی نفت ایران نشان داد که ایالات متحده دست از زیاده‌خواهی‌های خودش بر نداشته است.

سرکوب زیاده‌خواهی آمریکا توسط سپاه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ابوالفضل عمویی در واکنش به برخورد قاطع نیروی دریایی سپاه پاسداران با ناو آمریکایی که به دنبال مصادره نفتکش حامل نفت صادراتی ایران بود، گفت: اقدام مقتدرانه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حفاظت از منافع ملی و منابع نفتی کشورمان قابل تقدیر و نشان‌دهنده توانایی دفاعی جمهوری اسلامی ایران در حفاظت از منافع و امنیت ملی خودش است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر این اقدام نشان می‌دهد که ایالات متحده آمریکا دست از زیاده‌خواهی‌های خودش بر نداشته و سعی می‌کند با اقدامات ایذایی به فشار علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها و دیگر دشمنان ما باید بدانند که واکنش جمهوری اسلامی ایران در حفاظت از منافع ملی و امنیت مردم قطعی است و آنان نباید تصور کنند که این اقداماتشان منجر به تغییر رفتار یا تغییر محاسبات راهبردی جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

عمویی گفت: ما در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از توانمندی دفاعی کشورمان برای حراست از منافع ملی، تاکید می‌کنیم که این موضوع حتماً باید پیگیری و این اقدام منفی آمریکایی‌ها یعنی تلاش برای دزدی دریایی نفت ایران باید در کارنامه آنان ثبت و ضبط شود.

وی تاکید کرد: همچنین لازم است این رفتار غیرحرفه‌ای آمریکایی‌ها در مجامع حقوقی و محافل بین‌المللی عنوان و نشان داده شود تا همه جهانیان بدانند که آمریکایی‌ها برخلاف نمایش‌های حقوق بشری خود، دست به اقدامات بدوی و قرون وسطایی یعنی دزدی دریایی می‌زنند که البته دلاوران نیروی دریایی سپاه آنان را ناکام گذاشتند.