احمد کریمی اصفهانی گفت: غربی‌ها با محوریت آمریکا می‌خواهند هرچه هست را غارت ببرند و چپاول کنند و ما باید در مذاکرات پیش رو با این ذهنیت وارد شویم.

خوش‌بینی به آمریکا و اروپایی‌ها در مذاکرات پیش‌رو اشتباه محض است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: هشتم آذرماه تاریخ شروع دور تازه مذاکرات است و این بین هنوز معلوم نیست که دقیقا محور مذاکرات چه خواهد بود؟

احمد کریمی اصفهانی، فعال و تحلیلگر سیاسی درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «قبل از هر چیزی باید بگویم که دشمن هیچ‌وقت دست از دشمنی‌هایش برنمی‌دارد. از ابتدای انقلاب تا کنون دشمنی‌ها ادامه داشته است و ادامه هم خواهد داشت و اگر حتی دولت فعلی هم نسبت به دشمن خوش‌بین باشد اشتباهی بزرگ مرتکب شده است؛ کمااینکه این اشتباه را دولت قبل انجام داد؛ بنابراین هرگونه خوش‌بینی به غربی‌ها در مذاکرات اشتباه محض است. آمریکا و اروپایی‌ها خوی درندگی دارند و نباید به آنها خوش‌بین بود. آنها صرفا می‌خواهند کشورهای مستقل را تحت استعمار خود درآورند و این کار را در طول تاریخ نشان داده‌اند».

او ادامه داد: «غربی‌ها با محوریت آمریکا می‌خواهند هرچه هست را غارت ببرند و چپاول کنند و ما باید در مذاکرات پیش رو با این ذهنیت وارد شویم. به فرموده رهبری این آمریکا بود که از برجام خارج د و تنها راه بازگشت این کشور به برجام آن است که تمام تحریم‌ها یک‌جا برداشته شود و همین محور هم محور اصلی مذاکره‌کننده تیم ایرانی خواهند بود».

این فعال سیاسی بیان کرد: «جزئیات مذاکرات بر سر این نخواهد بود که اصل برجام چگونه باشد زیرا بر سر محتوای برجام هیچ مذاکراتی نباید صورت بگیرد و صرفا مذاکرات بر سر این خواهد بود که چگونه تحریم‌ها رفع شود و شیوه راستی‌آزمایی به چه شکل باشد. آمریکا یک روز در کنار داعش ایستاد و تروریسم بین‌المللی را گسترش داد و حالا در نقش دزد دریایی می‌خواهد نفتکش ما که به صورت قانونی در حرکت بود را متوقف کند. آنها همیشه راهزن بوده‌ و هستند و نباید به این کشور و متحدان اروپایی‌اش اعتماد کرد».

کریمی اصفهانی در پایان گفت: «ما در اوایل انقلاب که هنوز قدرت کنونی را نداشتیم در برابر آمریکا و تمام جهان که کنار صدام قرار داشتند، ایستادیم و حالا که پشت مرزهای عراق، پشت مرزهای لبنان و پشت مرزهای سوریه هستیم و قدرت محور مقاومت در منطقه بر هیچکس پوشیده نیست حتما در مقابل زورگویی غربی‌ها خواهیم ایستاد. آنها تصور می‌کنند با اِعمال فشار می‌توانند در مذاکرات از ما امتیاز بگیرند که کور خوانده‌اند. در مذاکرات پیش رو هم شاید رفع تحریم‌ها میسر نشود اما پیروزی برای ما این است که بر اساس دستور رهبر انقلاب یعنی ایستادگی برابر زور عمل کنیم».