علت تاخیر در صدور کارت های ملی چیست؟ ویدئو را مشاهده نمائید.

خبر خوب برای منتظران کارت ملی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیف‌الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه مراحل تکمیل ثبت‌نام کارت هوشمند بیش از ۶۲ میلیون و ۱۶۰ هزار نفر از هموطنان انجام شده است، اظهار کرد: با تولید بدنه کارت، برای بیش از ۵۱ میلیون و ۷۵۵ هزار نفر از هموطنان کارت هوشمند ملی صادر شده است.

ابوترابی ادامه داد: در پایان سال ۹۶ و آغاز سال ۹۷ به دلیل مشکلات تامین بدنه ناگزیر بحث تولید داخل کارت ملی را در چاپخانه‌های دولتی که متولی این بخش بودند، انجام دادیم. مسئولان چاپخانه‌ دولتی تلاش زیادی انجام دادند تا کارت مشابه خارجی را که وارداتی بود با بدنه و تراشه تولید کنند. جا دارد از این عزیزان تشکر کنیم. چراکه هموطنان تفاوتی بین این دو کارت (کارت تولید داخل و کارت وارداتی) مشاهده نخواهند کرد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، ادامه داد: این عزیزان ۵ میلیون کارت صادر کرده‌اند و ما هم این ۵ میلیون کارت تولید داخل را به هموطنان تحویل داده‌ایم. با توجه به شرایطی که در کشور بوده، مشکلاتی برای تامین اعتبار بدنه کارت وجود داشته اما اکنون وزیر کشور تاکید کرده‌اند این مشکل بدنه کارت حل شود. این موضوع را به چاپخانه دولتی و سازمان برنامه و بودجه متنتقل کرده‌ایم.