فارس | رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی با اعتراف به این‌که تل‌آویو تنها یک قدرت منطقه‌ای است و توانایی مقابله با ایران را ندارد گفت که «توافق بد با ایران بهتر از شکست نظامی از آن است».

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«دان حالوتس» فرمانده پیشین ستاد کل فرماندهی و عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در پی درخواست افزایش سقف بودجه ارتش این رژیم مدعی شد که مقابله با تهران می‌بایست توسط ابرقدرتی مانند ایالات متحده انجام شود زیرا اسرائیل تنها یک قدرت منطقه‌ای است.

به نوشته نشریه نظامی ««اسرائیل دیفنس» دان حالوتس که زمانی یک فرمانده نیروی هوایی ارتش اسرائیل بود، مخالف هرگونه حمله نظامی علیه ایران است و در یک نشست غیرعلنی در یک دفتر وکالت ادعا کرد: «ایران، تنها مشکل اسرائیل نیست بلکه تهدیدی برای بسیاری از کشورهای اروپایی، خاورمیانه‌ای و کشورهای حاشیه خلیج [فارس] است. معتقدم اگر اتفاقی بیافتد، پاسخ باید از سوی ایالات متحده باشد نه  اسرائیل».

رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش اسرائیل تصریح کرد: «توافق بد با ایران بهتر از جنگ منتهی به شکست با آن است.  باید امیدوار باشیم که در نهایت، کشورهایی که مذاکرات با تهران را پیش می‌برند، در صورت عدم از سرگیری مجدد، بتوانند به توافقی دست یابند که تنها یک هدف را که نظارت دقیق بر فعالیت‌های آن است، محقق سازند».

روزنامه «رأی الیوم» با بازنشر این گزارش نوشت که این دومین نشست غیرعلنی از مجموعه نشست‌های مربوط به قضایای امنیتی است که دفتر حقوقی موسوم به «تدمر لیفی» آن را سازمان‌دهی می‌کند. و در آن دیپلمات‌های خارجی تحت آموزش در اسرائیل، وابسته‌های نظامی و شخصیت‌های ارشد صنایع جنگی اسرائیل شرکت می‌کنند.

چند روز پیش، «آحارون زیوی»، رئیس سابق دستگاه اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با روزنامه «جروزالم پست» ادعا کرده بود: «توافق هسته‌ای جدید میان ایران و قدرت‌های جهانی احتمالاً از برجام بدتر خواهد بود.البته  چنین توافقی که ضعیف‌تر از برجام است، از نبود هیچ توافقی بهتر است».

این مقام سابق رژیم صهیونیستی در ادامه با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده گفت که حتی یک توافق بد به اسرائیل فرصت خواهد داد «تهدید هسته‌ای تهران» را تا سال ۲۰۳۱ به عقب بیندازد در حالی که ایران در حال حاضر در آستانه هسته‌ای شدن است.

این در حالی است که ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. با وجود اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

تا کنون ۶ دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

حالوتس: پاسخ به حزب‌الله لبنان باید شدیدتر و خشن‌تر از سال ۲۰۰۶ باشد

بنا بر این گزارش حالوتس در خصوص لبنان و مقاومت آن ادعا کرد: «پاسخ باید بسیار خشن‌تر و بیشتر از سال ۲۰۰۶ باشد. متأسفانه همسایه شمالی در حال فروپاشی است و امروز سازمان حزب‌الله آن تحت کنترل خود دارد..تنها راه رسیدن به یک دوره طولانی صلح در خاورمیانه، پاسخ خشن به آن است».

این مقام صهیونیستی که در زمان جنگ دوم اسرائیل علیه لبنان، فرماندهی ارتش اشغالگر را برعهده داشت، به اعتراف «ایهود اولمرت»  نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی، پیشنهاد داده بود که ضربه سختی به لبنان وارد کند و آن را به عصر حجر برگرداند، اما اولمرت از بیم واکنش بین المللی از این امر امتناع ورزیده است.

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در یک برنامه مستند اسرائیلی اعتراف کرد که هدف از بمباران ضاحیه جنوبی بیروت و ویرانی آن، ترور «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان بود اما سرویس اطلاعاتی اسرائیل در شناسایی محل حضور او ناکام ماند.