شریعتی گفت: زمانی که رئیس‌جمهور وقت احمدی‌نژاد در مجلس هشتم حضور یافت، تعدادی از مخالفان «دو دو» کردند که رهبری انقلاب تذکر شدید لحنی دادند و فرمودند «این دو دو یعنی چه؟ اینها مجلس را جلوی مردم بی‌آبرو می‌کنند.

ماجرای تذکر شدیدالحن رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه (۱۹ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی مالک شریعتی نماینده مردم تهران در اخطار قانون اساسی، گفت: طبق اصل ۴۹ قانون اساسی، دولت موظف است اموال حاصل از قمار و سرقت را به صاحب حق یا بیت‌المال تحویل دهد. در طرح اصلاح قانون مجازات به این موضوع اشاره نشده بود.

وی ادامه داد: از رئیس سازمان صدا و سیما که فردی صاحب اندیشه است و انگیزه تحول دارد، خواهش می‌کنم موضوع مربوط به تبلیغات صدا و سیما در این حوزه را اصلاح کند. برخی مسابقات و پول‌هایی که در تبلیغات رد و بدل می‌شود، شائبه قمار دارد. ‌

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آئین‌نامه داخلی مجلس با اعلام تذکری، گفت: دیروز رئیس مجلس نامه معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را قرائت کرد. در حین قرائت نامه رئیس‌جمهور، برخی نمایندگان که حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر بودند، «دو ـ دو» کردند.

 
تعداد زیادی از نمایندگان مجدداً با فریادهای «دو ـ دو» نسبت به اظهارات شریعتی اعتراض کردند.

شریعتی ادامه داد: زمانی که رئیس‌جمهور وقت احمدی‌نژاد در مجلس هشتم حضور یافتند، تعدادی از مخالفان «دو ـ دو» کردند که رهبری انقلاب تذکر شدید لحنی دادند که بخشی از آن را قرائت می‌کنم «این دو ـ دو یعنی چه؟ اینها مجلس را جلوی مردم بی‌آبرو می‌کنند. اینهایی که دو ـ دو می‌کنند، از نظر تعداد اقلیت هستند. باید به آنها حمله می‌کردید. این اقلیت را به مردم معرفی کنید. این شأن شما نیست. من جداً معترضم. بساط این دو ـ دوها و هوچی‌گری را جمع کنید. حیف است که مجلس به محلی برای هوچی‌گری تبدیل شود».

وی تصریح کرد: زمانی که نمایندگان می‌خواهند تبلیغ رأی خود را کنند، ایرادی ندارد که «چهار و دو» مطرح کنند اما وقتی نامه رئیس‌جمهور قرائت می‌شود، شأن مجلس و رئیس‌جمهور نیست که «دو ـ دو» کنند.

در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر شریعتی گفت: هیئت نظارت سه قوه در صدا و سیما حضور دارند. اگر تبلیغات یا مسابقات مصداق قمار باشد، خلاف شرع است و باید جلوی آن گرفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رعایت عقلانیت انقلابی و اخلاق لازمه کار است و باید رعایت شود. اخلاق باید در زمان صحبت رعایت شود؛ دوستان هم حتماً رعایت می‌کنند.

منبع: مهر