بهترین بیمه شخص ثالث کدام شرکت است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مالکین خودرو تا حدودی با بیمه‌های مربوط به خودرو(شخص ثالث و بیمه بدنه) آشنایی دارند. در این میان داشتن بیمه شخص ثالث که مربوط به سلامت جانی و مالی سرنشینان خودرو بوده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است و همه مالکین خودرو در حین خرید خودرو باید نسبت به خرید بیمه شخص ثالث اقدام کنند.

خرید بهترین بیمه شخص ثالث نمی‌تواند کار راحتی باشد، باید این کار را با شناخت کامل معیارهای انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث انجام دهید. این معیارها توسط بیمه مرکزی ارائه شده‌اند و لازم است که برای خرید آن‌ها را در نظر داشته باشید.

در ادامه با ما همراه باشید تا با رتبه بندی بیمه شخص ثالث آشنا شوید و بتوانید بهترین بیمه شخص ثالث را خریداری کنید.

ویژگی‌های بهترین بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه مرکزی برای انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث معیارهایی را در نظر گرفته است:

قیمت مناسب

همه افراد دوست دارند ارزانترین بیمه شخص ثالث را خریداری کنند. قیمت مناسب یکی از مهم‌ترین معیارهای خرید بیمه شخص ثالث است. بهتر است قبل از خرید بیمه، استعلام قیمت بیمه شخص ثالث از چند شرکت را داشته باشید. به این ترتیب راحت‌تر می‌توانید از بین این شرکت‌ها یکی را برای خرید بیمه شخص ثالث انتخاب کنید. برای مقایسه قیمت‌ها می‌توانید از وب‌سایت بیمه باما استفاده کنید. در نهایت با توجه به شرایط خود یکی از مناسب‌ترین بیمه‌های شخص ثالث را خریداری کنید.

توانگری مالی شرکت بیمه

توانگری سطح مالی شرکت بیمه در واقع نشان دهنده میزان توانایی مالی شرکت بیمه در پرداخت خسارت وارد شده است. هرچه از توانگری مالی بالایی برخوردار باشند، پشتوانه بهتری برای پرداخت خسارت خواهند داشت. در حال حاضر چهار سطح توانگری مالی برای شرکت‌های بیمه در نظر گرفته شده است. به این ترتیب سطح یک و دو نشان‌دهنده بهترین سطح توانگری مالی هستند و از طرفی سطح سه و چهار نشان دهنده ضعیف بودن شرکت از لحاظ توانگری مالی است. طبق آمار منتشر شده در سال گذشته(99)بیمه‌های ملت، پاسارگاد، نوین، ما، سامان، سرمد، البرز، آسیا، پارسیان، تعاون، رازی، دانا، دی، کوثر، تجارت نو و... همگی در توانگری مالی از سطح یک برخوردار هستند.

ازجمله دلایلی که موجب توانگری بالای این شرکت‌ها شده است می‌توان به ضریب خسارت پایین، حفظ ثبات و کاهش زیان انباشته اشاره کرد.

02

پوشش مالی

پوشش مالی بیمه شخص ثالث در واقع یک عامل مهم در انتخاب و خرید بیمه شخص ثالث است. میزان دیه شخص ثالث و سرنشینان خودرو هر ساله با توجه به دیه یک انسان کامل از جانب قوه قضاییه مشخص می‎شود. اکنون در سال جاری پوشش مالی بیمه شخص ثالث بین 16 میلیون تومان تا 320 میلیون تومان است. به این ترتیب با افزایش مبلغ بیمه شخص ثالث، میزان پوشش آن هم افزایش پیدا می‌کند.

رضایت مشتری

بازده شرکت‌های بیمه هرساله توسط شرکت بیمه مرکزی مورد بررسی قرار می‌گیرد. رضایت بیمه‌گذاران، تعداد بیمه‌های فروخته شده، میزان خسارت پرداخت شده و... همه توسط بیمه مرکزی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در بین معیارهای ارزیابی شرکت‌های بیمه، رضایت مشتریان از کمترین امتیاز برخوردار است. تنها دلیل آن هم می‌تواند این موضوع باشد که بیشتر افراد از میزان خسارتی که دریافت می‌کنند راضی نیستند.

میزان محبوبیت

بهترین بیمه شخص ثالث از نظر مردم و محبوبیت شرکت بیمه در بین مردم هم می‌تواند روی عملکرد و بازده آن تاثیرگذار باشد. پرداخت خسارت سریع، قیمت مناسب، خدمات رسانی بهتر و... ازجمله مواردی هستند که موجب محبوبیت آن‌ها شده است. اکنون شرکت‌های بیمه ایران، آسیا و دانا به عنوان سه شرکت بیمه محبوب در بین مردم شناخته شده‌اند.

میزان فروش شرکت‌های بیمه

میزان فروش شرکت‌های بیمه اعتبار، قدرت و تسلط آن‌ها به بازار را نشان می‌دهد. در بین شرکت‌های بیمه حاضر، شرکت بیمه ایران، آسیا و دانا دارای بیشتری بیمه‌نامه‌های صادر شده هستند.

شرکت بیمه

بیمه نامه صادر شده

ایران

11.405.529

آسیا

2.510.743

دانا

1.479.483

 

 

 

 

 

 

مراکز پرداخت خسارت

شرکت‌های بیمه سعی کرده‌‌اند تا با نمایندگی در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور، موجب تسهیل دسترسی به خدمات خود شوند. در واقع یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب شرکت بیمه در حال حاضر داشتن نمایندگی و شعبه در شهر محل سکونت شماست. اکنون شرکت بیمه ایران با 209 مرکز پرداخت خسارت، آسیا با 100 مرکز پرداخت خسارت، پاسارگاد با 83 مرکز پرداخت خسارت، دانا با 76 مرکز پرداخت خسارت در رتبه‌های اول تا چهارم شرکت‌های بیمه در سطح کشور قرار گرفته‌اند. البته بسیاری از شرکت‌های بیمه هنوز نتوانسته‌اند در شهرهای کوچک نمایندگی داشته باشند، به همین دلیل در این شهرها از مراکز پرداخت خسارت سیار استفاده می‌کنند.

این قابلیت در واقع همان پرداخت خسارت در محل است که فرآیند ارزیابی، بازرسی، پرداخت خسارت را آسان کرده است. این موضوع می‌تواند در انتخاب شرکت بیمه تاثیرگذار باشد.

در حال حاضر شرکت‌های بیمه‌ آسیا، البرز، ایران، پاسارگاد، سرمد، تعاون، رازی و... دارای مراکز پرداخت خسارت سیار هستند.

سهم بازار

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در زمان خرید بیمه شخص ثالث، سهم آن از بازار است. هرچه شرکت بیمه‌ای سهم بیشتری در بازار داشته باشد علاوه بر اعتبار بالا، عملکرد بهتری هم دارد. اکنون در بین شرکت‌های بیمه، شرکت بیمه ایران توانسته بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص دهد. شرکت بیمه ایران اکنون حدود 33 درصد بازار را در اختیار دارد.

چطور بهترین بیمه شخص ثالث را بخریم؟

03 

حال اگر قصد دارید یکی از بهترین بیمه‌های شخص ثالث را دارید، لازم است به ویژگی‌های بیمه شخص ثالث که در ابتدا عنوان کردیم توجه داشته باشید. در حال حاضر شرکت‌های بسیاری وجود دارند که در حال عرضه بیمه شخص ثالث هستند. برای مقایسه قیمت‌ بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف و مقایسه آن‌ها می‌توانید از وب‌سایت بیمه باما استفاده کنید. با توجه به اطلاعاتی که در رابطه با میزان پوشش، سهم بازار، رضایت مشتری، توانگری مالی و... شرکت بیمه دارید قیمت آن را هم در باب مقایسه قرار دهید تا بتوانید یکی از بهترین بیمه‌های شخص ثالث را خریداری کنید.

کلام آخر

خرید بیمه شخص ثالث برای مالکین وسایل نقلیه اجباری است. برای خرید بیمه شخص ثالث می‌توانید به صورت حضوری و مراجعه به نمایندگی شرکت بیمه مورد نظر، بیمه شخص ثالث خود را خریداری کنید. راه دیگر خرید بیمه شخص ثالث که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است، خرید اینترنتی و آنلاین بیمه می‌باشد. وب‌سایت بیمه باما یکی از بهترین وب‌سایت های عرضه کننده خدمات آنلاین خرید بیمه است. در وب‌سایت بیمه با ما علاوه بر امکان مقایسه قیمت بیمه در شرکت‌های مختلف می‌توانید از مشاوره با کارشناسان ما بهره‌مند شوید.