انواع مدل چمن مصنوعی و کاربرد آن ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یکی از محصولات مدرن و پرطرفداری که در دنیای امروز سر و صدای بسیار زیادی به پا کرده است چمن مصنوعی نام دارد. چمن مصنوعی کاربردهای متنوعی داشته و به انواع مختلفی دسته بندی می‌شود. در این خصوص می‌توان به انواع چمن مصنوعی رولی، نواری و تایلی اشاره کرد. البته این مدل‌ها نیز به زیرمجموعه های مختلفی تقسیم می‌شوند که از جمله آن ها می‌توان به چمن مصنوعی رولی مدل موکتی و مواردی از این قبیل اشاره کرد. این مبحث را در ادامه به صورت تفصیلی‌تر بررسی می‌کنیم.

انواع چمن مصنوعی

تقسیم بندی چمن مصنوعی بر اساس معیارها و ملاک‌های مختلفی به عمل می‌آید اما در یک نگاه کلی و دقیق تر می‌توان آن را شامل موارد ذیل دانست:

  • چمن مصنوعی تایلی
  • چمن مصنوعی نواری
  • چمن مصنوعی رولی

چمن مصنوعی تایلی و انواع مدل‌های آن

چمن مصنوعی تایلی نوعی چمن است که به صورت تکه‌های متعدد و اصولاً هم اندازه تولید می‌شوند. خریدار این تکه‌ها را کنار یکدیگر چیده و نظم خاصی را در پایان کار مشاهده خواهد کرد؛ درست همانند زمانی که موزاییک ها را برای کف سازی ساختمان کنار یکدیگر می چینیم و در نهایت با یک کف سازی صاف و مسطح روبرو می‌شویم.

شرکت سی سی گراس از جمله شرکت‌های داخلی می‌باشد که بهترین انواع چمن مصنوعی تایلی را عرضه می‌کند. مدل‌های مختلفی از این چمن در وب‌سایت سی سی گراس معرفی شده‌اند که عبارت‌اند از:

  • چمن مصنوعی تایلی مدل وندا که در دو نوع کارتنی و تکی عرضه می‌شود.
  • چمن مصنوعی تایلی مدل سانا که در همانند نمونه اخیر در دو نوع کارتنی و تکی عرضه شده‌اند.

مدل‌های فوق شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند اما به علت تفاوت در برخی از مشخصات از یکدیگر متمایز می‌شوند. از مهم‌ترین تفاوت‌های مدل سانا با مدل وندا در این است که ارتفاع نخ در مدل اول به 25 میل رسیده است اما ارتفاع نخ در مدل وندا، 15 میل است. رنگ تایل های مدل سانا به صورت یک دست و از نوع زیتونی است اما در مدل وندا به صورت سبز تیره روشن درهم بافته می‌باشد. از دیگر شباهت‌های هر دو محصول می‌توان به ابعاد تایل ها اشاره کرد که به صورت 30 سانتی متر در 30 سانتی متر تولید شده‌اند.

چمن مصنوعی نواری و انواع مدل‌های آن

چمن‌هایی که عرض آن ها در مقایسه با طول آن ها بسیار کمتر است به‌عنوان چمن مصنوعی نواری شناخته می‌شوند. این چمن نیز همانند گزینه اخیر دارای دو مدل شناخته‌شده وندا و سانا می‌باشد و به دو صورت تکی و کارتنی عرضه می‌شوند. ویژگی‌هایی که در خصوص مدل‌های فوق بیان کرده‌ایم در خصوص مدل‌های چمن مصنوعی نواری نیز صدق می‌کنند با این تفاوت که ابعاد نوارها از 5 سانتی متر عرض و 5 متر طول تشکیل شده است.

از مهم‌ترین مواردی که باید در خصوص چمن مصنوعی مدل وندا و سانا بدانید این است که وزن هر نوار در هر متر مربع 300 گرم است. همچنین کیفیت نخ 5600 بوده و تراکم آن ها 18 هزار است. نوع نخ نیز از جنس مونوفیلامنت است و در هر کارتن شاهد ده نوار از چمن مصنوعی وندا و سانا خواهید بود. دقت کنید که مشخصات مذکور به غیر از مورد اخیر در خصوص چمن مصنوعی تایلی مدل وندا و سانا نیز صدق می‌کنند.

چمن مصنوعی رولی و انواع مدل‌های آن

از مهم‌ترین و محبوب‌ترین انواع چمن مصنوعی می‌توان به چمن رولی اشاره کرد. هرچند بسیاری از مردم چمن مصنوعی موکتی را همان چمن مصنوعی رولی می‌دانند اما باید بگوییم که این طرز تفکر کاملاً اشتباه است و چمن مصنوعی موکتی تنها یکی از مدل‌های چمن مصنوعی رولی است. انواع چمن مصنوعی رولی در وب‌سایت سی سی گراس معرفی شده‌اند که عبارت‌اند از:

  • چمن مصنوعی رولی مدل گرین
  • چمن مصنوعی رولی مدل موکتی
  • چمن مصنوعی رولی مدل سانا
  • چمن مصنوعی رولی مدل وندا

مشخصات هر کدام از این مدل‌ها قدری با یکدیگر متفاوت است به نحوی که مشخصات مدل‌ها وندا و سانا در این گزینه با مدل‌های فوق الذکر نیز تفاوت دارد.

چمن مصنوعی رولی مدل گرین در سه نوع دو متری، سه متری و چهارمتری عرضه می‌شود و ابعاد آن ها نیز برحسب اینکه کدام مدل را انتخاب می‌کنید متفاوت است اما همه آن ها به رنگ سبز تیره و روشن هستند. جنس نخ‌ها از مونوفیلامنت سی شکل است و بکینگ نیز از نوع RBL می‌باشد. وزن چمن در هر متر مربع نیز به یک کیلو و 200 گرم می‌رسد.

چمن مصنوعی موکتی نیز به چند دسته مجزا تقسیم می‌شود که ناشی از ابعاد متفاوت آن‌هاست. شرکت سی سی گراس انواع چمن مصنوعی موکتی را در اندازه‌های نیم متری الی چهار متری عرضه می‌کند. جنس نخ‌ها در این مدل از نوع مونو تیپ است و بکینگ نیز به صورت تک لایه طراحی‌شده است. وزن محصول در هر متر مربع تقریباً 600 گرم است و رنگ چمن نیز به صورت سبز یکدست می‌باشد.

چمن مصنوعی رولی مدل وندا نیز از نیم متری تا چهار متری در بازار موجود می‌باشد؛ ابعاد آن ها نیز بر حسب اینکه کدام نوع را انتخاب می‌کنید متفاوت است. بکینگ در مدل وندا از نوع تک لایه می‌باشد و نوع نخ نیز از جنس مونوفیلامنت است. وزن محصول در هر متر مربع یک کیلو و 200 گرم می‌باشد. مدل آخر نیز مدل سانا نام دارد که در اندازه‌های نیم متری تا 3 متری در بازار مشاهده می‌شوند. این مدل بسیار باکیفیت است به نحوی که وزن محصول در هر متر مربع به چیزی در حدود چهار کیلو و نیم رسیده است.

کاربرد چمن مصنوعی

انواع چمن مصنوعی کاربرد تزیینی و زیباسازی دارند اما اگر بخواهیم کاربرد آن ها را به صورت دقیق تر شرح دهیم می‌توانیم به موارد ذیل اشاره نماییم:

  • پادری
  • پارکینگ
  • بالکن
  • پاسیو
  • تراس
  • دیوار سبز
  • دکورسازی
  • زیر گلدان‌ها
  • داخل محوطه حیوانات خانگی
  • محل بازی و دفع فضولات گربه و سگ
  • دکوراسیون منزل
  • نماکاری بین سنگ‌ها و موزاییک ها
  • نماکاری بین واش بتن

خرید بهترین انواع چمن مصنوعی

با توجه به افزایش میزان تقاضا برای خرید چمن مصنوعی نیاز است تا با بهترین مراکز داخلی در زمینه طراحی، تولید و عرضه چمن مصنوعی آشنا شویم. از طرف دیگر معرفی مراکزی که بهترین انواع چمن های مصنوعی را از سایر کشورها به ایران وارد می‌کنند نیز حائز اهمیت است. ما در این خصوص به شما شرکت سی سی گراس را پیشنهاد می‌دهیم که استانداردترین محصولات ممکن در این زمینه را عرضه می‌نماید.

شما می‌توانید برای خرید چمن مصنوعی آن هم با کیفیت بسیار عالی و قیمت ایده آل از طریق وب‌سایت رسمی این شرکت یا مراجعه به نمایندگی های مجاز سی سی گراس در سراسر کشور اقدام نمایید. این شرکت ارائه کننده انواع محصولات جانبی و همچنین خدمات پس از فروش و بخصوص نصب چمن مصنوعی با بهترین امکانات روز دنیا و ضمانت فروش چمن مصنوعی به خریدار می‌باشد.