فارس | هیأت روسیه که پیش از این به دمشق سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کردند و به منظور گفتگو با مقامات کشورمان وارد تهران شده، از استقبال گرم طرف ایرانی قدردانی کرد و یادآور شد که گفتگو و رایزنی با طرف‌های ایرانی در سطوح مختلف، همواره موثر و مهم بوده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه و همچنین معاون وزیر خارجه این کشور امروز با امیرعبداللهیان در تهران درباره اوضاع سوریه به رایزنی پرداختند.

«الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه و «سرگئی ورشنین» معاون وزیر خارجه این کشور که به تهران سفر کرده‌اند، امروز (یکشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کردند.

این هیأت همچنین با «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار همکاری‌های منطقه‌ای و اوضاع سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در این دیدار با اشاره به مبارزه مشترک ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه، بر ضرورت همکاری تنگاتنگ دو کشور در حفظ حاکمیت، بازسازی و کمک به ثبات سوریه تأکید کرد.

«الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه روسیه۲۸ مهر ماه نیز با «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در ژنو، درباره آخرین وضعیت بحران سوریه، به ویژه شرق فرات و ادلب، رایزنی و گفتگو کرد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در دیدار امروز در تهران به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برای نشست سران روند آستانه اشاره کرد و اهمیت پیگیری راهکار سیاسی حل بحران سوریه در روند آستانه و استمرار گفتگو‌های سوری - سوری در چارچوب کمیته قانون اساسی سوریه را مورد تأکید قرار داد.

هیأت روسیه که پیش از این به دمشق سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کردند و به منظور گفتگو با مقامات کشورمان وارد تهران شده، از استقبال گرم طرف ایرانی قدردانی کرد و یادآور شد که گفتگو و رایزنی با طرف‌های ایرانی در سطوح مختلف، همواره موثر و مهم بوده است.

مقامات روس اهمیت راهکار سیاسی برای بحران سوریه و تقویت گفتگو‌های سوری - سوری را مورد اشاره قرار داد و نسبت به انجام دیدار‌ها در چارچوب روند آستانه و همچنین رایزنی‌های دوجانبه، اعلام آمادگی کرد.

امیرعبداللهیان

گفتنی است الکساندر لاورنتیف روز چهارشنبه هفته گذشته در دمشق با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و دو طرف درباره مسائل مختلف و همکاری‌های دو‌جانبه گفتگو کرد.

براساس اعلام وزارت خارجه روسیه، در این دیدار همچنین مسائل مرتبط با ارائه کمک‌های بشردوستانه همه‌جانبه به همه سوری‌هایی که به آن احتیاج دارند، مطابق قطعنامه ۲۵۸۵ شورای امنیت سازمان ملل متحد و پیشرفت روند سیاسی تحت هدایت سوریه با حمایت سازمان ملل متحد همانطور که قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل پیش بینی کرده، مورد بحث قرار گرفت.

«الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه ۳۰ مهرماه سال گذشته (۱۳۹۹) در رأس یک هیأت بلندپایه سیاسی و نظامی به تهران سفر و با «خاجی» دیدار کرد و به گفتگو نشست.