تسنیم | سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از تشکیل کارگروه مشترک مجلس و دولت برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت خبر داد.

خبر مهم برای جاماندگان سهام عدالت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت ارائه سهام عدالت به جاماندگان، گفت: در ماه‌های انتهایی عمر دولت قبل کمیسیون اقتصادی مجلس طرحی را مبنی بر تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت تصویب کرد و دستورکار قرار داد.

وی با بیان اینکه تعداد افراد جامانه از دریافت سهام عدالت حدودا ۲۰ میلیون نفر هستند و اقلب این افراد از اقشار واجد اخذ سهام عدالت هستند، افزود: در طرح کمیسیون اقتصادی آمده بود که تحت پوششان بهزیستی، کمیته امداد و رزمندگان معسر در مرحله اول تا سقف ۱۰میلیون نفر از محل داراییهایی که نزد دولت است ، سهام عدالت به آنها تعقل پیدا کند اما دولت دوازدهم همکاری نکرد لذا مسئله مسکوت ماند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اما در دولت جدید رویکرد تغییر کرد و ابراز تمایل کرد که این مسئله را حل کند ، آقای رئیسی هم به وزرای اقتصاد و تعاون و رفاه اجتماعی دستور داد که در این زمینه همکاری‌های لازم انجام شود و از سوی دیگر مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در گزارشی اشاره کرده که منابع این موضوع از محل کدام داراییهای دولت تامین شود.

مرحبا بیان کرد: در حال حاضر پیگیری حل مسئله جاماندگان سهام عدالت در اختیار کارگروه مشترک متشکل از اعضای کمیسیون اقتصادی و وزارت اقتصاد است و مقرر شده است مسئله جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف شود.

نماینده آستارا در مجلس اظهار کرد : قرار است در این کارگروه با همکاری دولت منابع لازم برای پیش برد این طرح تعیین شود که طرح مجلس نهایی و با همراهی مجلس و دولت عملیاتی شود.