ایسنا/ رئیس مجلس روند بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد باقر قالیباف پس از ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رئیس جمهور به نکاتی بر حق در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ از قبیل اصلاح ساختار بودجه، کنترل نقدینگی و تورم و شفاف‌سازی آن اشاره داشت که ان‌شاءالله با همکاری مجلس شورای اسلامی و دولت و انجام کار کارشناسی دقیق این امر در تدوین لایحه بودجه سال آینده محقق خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه تکثیر خواهد شد و در اختیار همه نمایندگان قرار می‌گیرد سپس نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کنند. کمیسیون برنامه و بودجه نیز ۱۵ روز فرصت بررسی خواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: سپس بعد از بررسی آن در کمیسیون برنامه و بودجه، ۱۵ روز در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی لایحه‌ بودجه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت تقاضای کمیسیون تلفیق، ۱۵ روز دیگر فرصت تمدید جهت بررسی وجود دارد. با همکاری مجلس و دولت ان‌شاءالله شاهد خواهیم بود که در مدیریت جدید و دولت جدید بودجه‌ای اثرگذار در کشور به تصویب خواهد رسید.