فارس | یک نماینده پارلمان اردن با انتشار یادداشتی در روزنامه السبیل گفت که جمهوری اسلامی ایران، پیروز مذاکرات وین خواهد بود و آمریکا چاره‌ای جز بازگشت به توافق هسته‌ای ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«عمر عیاصره» با انتشار یادداشتی در روزنامه السبیل اردن، نوشت، جنگ در وین بین ایران و آمریکا بر سر توافق هسته‌ای، به سود تهران به پایان خواهد رسید و آنچه درباره تهدیدهای واشنگتن پیرامون استفاده از سلاح نیز گفته می‌شود، صرفا مانوری از سوی صهیونیستها و آمریکاییهاست.
وی در ادامه تأکید کرد، آمریکا به این نتیجه رسیده است که مذاکرات به سود ایران در حال به پایان رسیده، و تهران، «بیش از آنچه که می‌خواسته است، به دست خواهد آورد. همین مسئله نیز باعث شده است که برای جبران این مسئله، به صورت ضمنی، به استفاده از زور اشاره کند».
این نماینده اردنی، تصریح کرد، هر کس، مطبوعات صهیونیستی را دنبال کند، به این نتیجه می‌رسد که به موفقیت مذاکرات وین اذعان کرده‌اند و دیگر، گزینه‌ای برای این مسئله ندارند. تمام هیاهو و تهدیدهای اسرائیلی نهایتا به بهبود شرطهای آمریکا در توافق ختم خواهد شد.
عیاصره خاطر نشان کرد: «برآورد من این است که دولت بایدن، دیگر قادر نیست به سیاست فشار حداکثری علیه ایران ادامه دهد. به همین دلیل، به این نتیجه رسیده است که باید به توافق هسته‌ای بازگردد».
وی همچنین نوشت، ایران در مسئله تحریمها، به پیروزی رسید؛ هر چند این تحریمها تأثیر بسیاری در اقتصاد ایران داشت.  رژیم صهیونیستی نیز بعید است که با ماجراجویی بخواهد به ایران حمله کند، بلکه باید این توافق را هضم کند.
این نماینده اردنی در پایان تأکید کرد، ایران در وین پیروز خواهد شد؛ حتی اگر این دور نیز به توافق ختم نشود. لذا پایان این مذاکرات، بازگشت به توافق پیروزی ایران در برابر واشنگتن و سایر کشورهای منطقه خواهد بود.
دور هفتم مذاکرات در دولت جدید ایران (دولت سیزدهم) دوشنبه هشتم آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام آغاز شد و توافق شد که کارگروه رفع تحریم‌ها روز سه‌شنبه برگزار شود و بعد از آن هم کارگروه هسته‌ای در سطح کارشناسان تشکیل جلسه داد و در نهایت دهم آذر ماه هیأت ایرانی به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه دو سند به طرف مقابل ارائه کرد .
این سندها شامل رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای است. در پی درخواست طرف اروپایی برای مشورت با پایتخت‌ها تنفسی در این مذاکرات ایجاد و دوباره روز (پنجشنبه) ۱۸ آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام این مذاکرات از سر گرفته شد که هنوز هم در وین در جریان است.