ایسنا | نماینده مردم تهران مجلس یازدهم گفت: مردم محله‌های نفر آباد و هاشم آباد شهرری با گذشت ۳۰ سال از آن زمان، همچنان در اثر ظلم «لیبرال‌های دهه هفتاد» در وضعیتی اسفناک به سر می‌برند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی خضریان در جلسه علنی امروز سه‌شنبه (۲۳ آذر) در تذکری شفاهی به ضروت تصویب طرح شفافیت آراء نمایندگان اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که هفته گذشته از محله‌های نفر آباد و هاشم آباد شهرری داشتم، قول دادم که تا رفع مشکلاتشان صدای مردم مظلوم این مناطق باشم. مردمی که در خاک و خل‌های اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در مقابل ظلم تکنوکرات‌ها ایستادند و تا امروز مقاومت کردند.

نماینده مردم تهران خطاب به نمایندگان مجلس گفت: زمانی که شهردار تکنوکرات تهران با حمایت مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی در دهه ۷۰ بیان می کرد؛ تهران مدرن هزینه دارد و هزینه آن را باید شهروندان دهند و کسانی که نمی‌توانند و محرومند باید تهران را ترک کنند، معلوم بود که لیبرال‌های به قدرت رسیده برخلاف اندیشه انقلابی که بر مبنای ترجیح یک موی کوخ‌نشینان بر کاخ‌نشینان شکل گرفته بود، فرمان تبعید محرومان و مستضعفان را صادر کردند و قصدی برای رفع مشکلات طبقه پایین شهر وجود نداشت. اما امروز اما با گذشت ۳۰ سال از آن زمان، همچنان در اثر ظلم آن روزها در وضعیتی اسفناک به سر می‌برند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود: سوال اینجاست که وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با کدام استدلال عقلی و به اسم اسلام ایرانی این مردم مظلوم را دچار مشکل کرده و مانع از ساخت مسکن آبرومند شده است؟ میراث فرهنگی در طول این ۳۰ سال که این مخروبه‌ها در نفر آباد بوده است، کجای داستان است؟ و چطور آن روزها برای حفظ نفر آباد قدم برنداشت؟ و چطور برای حفظ آثار تاریخی ارزشمندی همچون قلعه گبری که اکنون تبدیل به انبار مصالح ساختمانی در شهرستان ری شده، اقدامی نمی‌کند؟

نماینده مردم تهران در مجلس با مطرح کردن این پرسش که چطور وزارت میراث فرهنگی برای حفظ آثار تاریخی ارزشمندی همچون قلعه گبری که اکنون تبدیل به انبار مصالح ساختمانی در شهرستان ری شده، اقدامی نمی‌کند؟ گفت: پاسخ‌شان را شنیده‌ام. چرا که آنجا با مستضعفان طرف نیستند و زورشان به آنهایی که آنجا هستند، نمی‌رسد و خطابم به آقای ضرغامی این است که اگر می خواهید کار کنید، اکنون وقت زیر میز زدن ظلم است.