حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین اژه ای امروز در نشست با فعالان اقتصادی استان گلستان با اشاره به این‌که «امروز دشمن بعد از جنگ نظامی، تبلیغاتی و روانی فشار خود را بر عرصه اقتصاد و معیشت مردم گذاشته است»، اظهار کرد: تصور دشمن این است که از این طریق می تواند به اهداف خود برسد

اژه‌ای: دشمن را در جنگ اقتصادی نیز ناامید کنید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس قوه قضاییه با اشاره به امید دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی با حربه جنگ اقتصادی، گفت: باید دشمن را در این عرصه هم ناامید کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین اژه ای امروز در نشست با فعالان اقتصادی استان گلستان با اشاره به این‌که «امروز دشمن بعد از جنگ نظامی، تبلیغاتی و روانی فشار خود را بر عرصه اقتصاد و معیشت مردم گذاشته است»، اظهار کرد: تصور دشمن این است که از این طریق می تواند به اهداف خود برسد.

وی با بیان این‌که «ما وظیفه داریم امروز با عزم و اراده ای انقلابی امید دشمن را در این عرصه هم ناامید کنیم»، افزود: در نگاه ما تولید مساله اول ماست و اشتغال و اقتصاد را باید با اولویت ویژه نگریست.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر این‌که «وضعیت فعلی استان گلستان برای هیچ کدام از ما قابل قبول نیست»، خاطرنشان کرد: این‌که در این استان با این همه مواهب بخشی از استان هرچند کوچک آب برای خوردن نداشته باشد پذیرفتنی نیست.

اژه ای با انتقاد از وجود اختلاف سطح اقتصادی در بین نقاط مختلف استان، ادامه داد: باید در استان گلستان تحول بزرگی انجام شود که این تحول را با شعار نمی شود ایجاد کرد.

وی با اشاره به این‌که «معتقدم بخشی از مشکلات اقتصادی استان با همین مدیریت، همین اختیارات و همین قوانین به شرط گفت و گو و هماهنگی قابل حل است»، تصریح کرد: پیشنهاد من این است که کارگروه ویژه ای در داخل استان با حضور نمایندگان دولت، مجلس، نماینده ولی فقیه، دستگاه قضایی، انتظامی، اصناف، مردم و ... تشکیل داده و مشکلات را اول در این کارگروه بررسی کنند.

رئیس قوه قضاییه هم‌چنین با بیان این‌که «قول می دهم در صورت تصویب هر تصمیمی در این کارگروه بنده آن را با تمام قدرت پیگیری کرده و اجرایی کنم»، ادامه داد: به طور مثال برای خلیج گرگان با عزم جدی می توان آن را با گفت و گو و بهره مندی از ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که «به دنبال تدوین طرحی هستیم که افراد بدهکار در اقتصاد را به جای زندان برای تکمیل پروژه ها و طرح ها استفاده کنیم»، گفت: البته این طرح هنوز خام است و باید همه ابعاد آن بررسی شود.