ایسنا | روابط عمومی وزارت امور خارجه، در خصوص برخی حواشی پیش‌آمده پیرامون اظهارات معاون اول رئیس جمهور، در جلسه پایانی گردهمایی روسای نمایندگی ‌های ایران در کشورهای همسایه بیانیه ای را منتشر کرد.

واکنش رسمی وزارت امورخارجه به اظهارات معاون اول رئیسی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

متن بیانیه روابط عمومی وزارت امورخارجه به شرح زیر است: «ویدئوی چندثانیه‌ای که از اظهارات راهبردی و راهگشای نزدیک به یکساعته معاون اول محترم رئیس جمهور منتشر شده، به صورت ناقص و بدون توجه به مقدمه و موخره بیان‌ شده از طرف ایشان بازنشر گردیده است.

ضمن اینکه مباحث مطرح شده در این نشست و نیز برخی جلسات دیگر که در روزهای قبلی همایش سفرا مطرح شده بود، به دلیل اهمیت موضوعات، کاملا جنبه داخلی و عملیاتی داشته و بنایی به انتشار عمومی و رسانه ای شدن آنها نبوده که متاسفانه در این زمینه دقت نظر لازم توسط یکی از خبرگزاری ‌ها صورت نگرفته و بخش هایی تقطیع شده از آن انتشار یافته است.

بدون شک خدمات دولت سیزدهم در تامین واکسن‌ مورد نیاز آحاد ملت ایران و صیانت از جان مردم بدون توجه به موانع و محدودیت‌های بیشماری که تحریم‌های شدید و بی‌سابقه ایالات متحده برضد ملت ایران ایجاد کرده، از افتخارات مجموعه دولت و دستگاه دیپلماسی است که در حافظه و تاریخ مقاومت مردم این مرز و بوم ثبت و ضبط می‌ماند.»