پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: تارنمای ریسپانسیبل‌استیت‌کرافت نوشته است که بنی گانتز، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی و دیوید بارنیا، رئیس موساد در سفر خود به آمریکا دولت بایدن را تحت فشار قرار دادند تا در اقدامی نظامی شرکت نماید که موجب شود ایران «موضع خود را در میز مذاکره تعدیل کند». به باور نویسنده چنین اقدامی، ایران را تهاجمی‌تر خواهد کرد.

 اکنون حتی مقامات اسرائیلی نیز به تبعات خروج از برجام واقف شده‌اند. ژنرال بازنشسته اسرائیلی اسحاق‌بن‌اسرائیل به بلومبرگ گفت: «تلاش های نتانیاهو برای متقاعد کردن دولت ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای بدترین اشتباه استراتژیک در تاریخ اسرائیل بوده است.»

 هر گونه حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران، دیگر بازیگران منطقه‌ای را نیز درگیر خواهد کرد. از یک‌سو حزب‌الله و حماس علیه اسرائیل و از سوی دیگر گروه‌های عراقی در کنار انصارالله علیه عربستان، امارات و بحرین ممکن است وارد نبرد شوند. قیمت نفت افزایش خواهد یافت و عادی‌سازی اعراب با اسرائیل نیز مختل خواهد شد.

 در این یادداشت آمده است: ناسیونالیسم ایرانی در کنار نفرت بخشی از ایرانیان از آمریکا، موفقیت هر گونه حمله نظامی آمریکا به ایران را زیر سؤال خواهد برد. علاوه بر اینکه تجربه افغانستان و عراق پیش روی نخبگان آمریکایی است و در این کشور نیز کسی مدافع یک نبرد دیگر در خارج از مرزها نیست.

 مقامات آمریکایی باید از وارد شدن به بن‌بستی که تنها دو گزینه، انفعال یا جنگ را به تصویر می‌کشد، اجتناب کنند. واشنگتن همچنین باید برای تل‌آویو روشن کند که حمله اسرائیل به ایران پیامدهای منفی جدی برای روابط آمریکا و اسرائیل خواهد داشت. نویسنده بیان داشته که زمان گفتگوهای صادقانه و متفکرانه با خود و شرکایمان فرارسیده است.

لفاظی‌های اخیر مقام‌های رژیم صهیونیستی موجب نگرانی برخی نخبگان آمریکایی شده است. زیرا برخلاف آن‌چه در ابتدا تصور می‌شد، نفتالی‌بنت رویکرد خصمانه نتانیاهو را در قبال برجام در پیش گرفته است.