محمد مهاجری در گفت‌وگو با سایت «خبر سراسری» گفت: احمدی‌نژاد یک کلاهی سر همه جریانات اصولگرا گذاشت و به جز اندک افراد بقیه جریان اصولگرایی پشت سر او رفتند.

محمد مهاجری: جبهه پایداری مساوی است با احمدی نژاد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث‌آنلاین، به نقل از سایت «خبر سراسری»، محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا، درباره  منشا تندروی در بیست سال اخیر به خبرسراسری گفت: «اینکه بگوییم منشا تندروی سیاسی به دو دهه اخیر می رسد ارزیابی درستی نیست ما حتی این تندروی های سیاسی را در قبل از انقلاب هم داشته ایم اگر به دوران ترور دکتر حسین فاطمی برگردید میبینید که این تندروی‌های سیاسی گرچه چهره مذهبی می‌گیرد اما تندروی سیاسی است؛ بنابراین این سابقه به قبل از انقلاب برمی‌گردد. اوایل انقلاب این تندروی‌ها توسط برخی گروه های چپ و سازمان منافقین ایجاد شد یعنی تندروی های سیاسی شان به جنگ خیابانی و ترور افراد و انفجار ها و حتی شهادت حاضران در حزب جمهوری اسلامی و بعدا نخست وزیری کشیده شد؛ بنابراین تندروی سیاسی به 20سال اخیر برنمی‌گردد بلکه خیلی سابقه کهنه‌تری دارد و اگر بعد از انقلاب هم بخواهیم اشاره کنیم این سابقه به یک شکلی به سال‌های اول انقلاب برمی‌گردد. علاوه بر گروهک‌های چپ و منافقین گروه‌های دیگری هم بودند که تندروی داشتند برخی انفعالی بودند و برخی در مقام فعال حتی داشتیم که برخی از گروه ها مذهبی هم بودند حتی اول انقلاب حزبی به نام خلق مسلمان داشتیم که طرفداران آیت الله شریعتمداری در آن بودند و نارامی هایی شکل دادند».

او ادامه داد: «بعدها نیز می‌بینیم که جریان‌های مذهبی موسوم به جناح راست نیز این اقدامات را انجام دادند. در سال 75-76 که آقای خاتمی به صحنه آمد یک برخوردهای تند سیاسی صورت گرفت؛ هم در فضای رسانه‌ای این اتفاقات وجود داشت هم در فضاهای سیاسی و احزابی که در آن موقع فعالیت داشتند».

او درباره ارتباط جبهه پایداری با احمدی نژاد و ادامه روش‌های احمدی نژاد در دولت فعلی به سایت «خبر سراسری» گفت: «مثلا از سال 84 به این طرف را اگر بخواهیم مرور کنیم که دوران آقای خاتمی تمام شده بود جریان‌هایی که نوظهور هم نبودند اما آدم‌های آنها جدید بودند بعضی حتی می‌توان گفت افراد روی صحنه‌ای بودند که دیگران پشت صحنه آنها را هدایت می‌کردند از جمله حمله به سفارت عربستان، انگلیس و.. از جمله کارها یی بود که تندروی سیاسی محسوب می‌شد. از یک مقطعی جریانی پا به عرصه وجود گذاشت به نام جبهه پایداری؛ که به‌نظر من این جریان یک پایه ایدئولوژی برای خود تراشیدند و به قول خودشان پشت سر آیت‌الله مصباح یزدی جمع شدند که بیشتر استفاده ابزاری از آقای مصباح بود؛ گرچه اکثرا شاگردان او بودند اما بیشتر به‌نظر من استفاده ابزاری از ایشان می شد. انسان‌های تندرویی بودند که رد پای آنها در سخنرانی ها و فعالیتشان در مجلس دیده می شد رسانه هم داشتند و شخصیت های سیاسی کافی برای کارشان نیز داشتند وهنوز هم هست. یک زمانی پشت سر احمدی نژاد قرار گرفتند البته احمدی‌نژاد یک کلاهی سر همه جریانات اصولگرا گذاشت و به جز اندک افراد بقیه جریان اصولگرایی پشت سر او رفتند. اینکه عده‌ای می‌گویند ما نمی‌دانستیم او چه نظراتی دارد، دروغ است و همه فریفته او شدند. احمدی نژاد پایش را روی شانه‌های آنها گذاشت و بالا رفت و یک لگد هم به آنها زد که حقشان هم بود؛ یعنی آدم هایی که این‌قدر نمی‌توانستند فهم کنند که احمدی‌نژاد چه کلاهی سرشان می‌گذارد، بهتر که توسط احمدی‌نژاد هم طرد شدند. احمدی نژاد دنبال جریانی برای حمایت از خودش بود و افراد عصبی را برای اینکه مقابل هاشمی قرار دهد به آن ها بال و پر میداد و فقط هم سیاسی نبود. دفاع احمدی نژاد از هیئت های مذهبی برای این نبود که دلش برای آن ها سوخته بود او احساس میکرد میتواند از هیئت های مذهبی و مداح ها به عنوان عامل فشار استفاده کند که درست هم استفاده کرد. جبهه پایداری هم در حمایت از احمدی نژاد به وجود آمد. جبهه پایداری مساوی است با احمدی نژاد که احمدی نژاد هم آنها را بزرگ کرد و آقاتهرانی را به عنوان استاد اخلاق هیئت دولت منصوب کرد و توانست از آن ها به خوبی استفاده کند یعنی یک خادم برای احمدی نژاد بودند و توانستند او را به اهدافش برسانند».

مهاجری در پایان به سایت «خبر سراسری» درباره تأیید صلاحیت برخی نیروهای تندرو در انتخابات‌های مختلف به سایت «خبر سراسری» گفت: «داستان شورای نگهبان و تایید صلاحیت ها ارتباط مستقیمی با تندروی سیاسی ندارد گرچه با آن ها همسو است اما ارتباط جدی با آن ها ندارد یعنی قبول دارم که جریان تندرو با مهربانی شورای نگهبان رو به رو شده و کمتر رد صلاحیت شدند اما ارتباط مستقیمی بینشان پیدا نمیکنم با این حال این مسئله حرف غلطی نیست که جریان تندرو در 98 با همراهی شورای نگهبان پیروز شد. رد صلاحیت جناح مقابل و تداعی فضای یک سویه طبیعیست که ان ها رای می آورند اما در انتخابات 98 برخی اصلاح طلبان نیز تایید صلاحیت شدند اما فضابه سویی کشیده شده بود که اکثریت جامعه میدانستند حتی در صورت شرکت در انتخابات حضورشان تاثیرچندانی نخواهد داشت و افراد تندرو را هم انتخاب کرده بودند و ترکیبی که به مجلس رفتند را بببینید. ماه های اول نیز اقداماتی را انجام دادند که مقام معظم رهبری چندین بار به آن ها هشدار دادند. میزان اخطار های این مجلس در طول سال اول از رهبری گرفته است از همه ی دوره های قبلی بیشتر بوده است. افراد بی تجربه و بی سابقه که فکر میکنند با تندروی می شود کشور را اداره کرد در مجلس حضور دارند و بنظر من دیر و سوز دارد اما سوخت و سوز ندارد و حتی با رئیسی هم درگیر خواهند شد. افراد وقتی در دولت قرار میگیرند کم کم متوجه می شوند که مملکت داری یعنی چی و برای اداره کشور باید از روش های عاقلانه استفاده کرد و اقدامات دولت منجر به درگیری مجلس با دولت می شود».