وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه من سرباز این مملکت هستم، گفت: تمایلی به وزیر شدن نداشتم و حالا با توفیقی که حاصل شده در حوزه راه و شهرسازی در حال خدمت هستم و ترسی هم برای حفظ سمت خود ندارم.

موبایلم را خاموش کردم که وزیر نشوم!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 رستم قاسمی  با اشاره به اینکه سالانه روسیه 25 تا 30 هزار تن زغال سنگ از مسیر دریای سیاه، دریای سرخ و کانال سوئز به هند صادر می کند، اظهار کرد: اگر ایران در هر تن 20 تا 30 دلار هم به روسیه تخفیف بدهد عبور این بار ترانزیتی از کشورمان سالانه حدود 6 میلیرد دلار درآمد نصیب ما می کند.

وی ادامه داد: باید جی دی پی کشور از ترانزیت 20 درصد باشد که عدد قابل قبولی است.

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه کل اعتبار وزارت راه و شهرسازی در یک سال 16 میلیارد تومان است، افزود: با توجه به این رقم بودجه باید از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای پروژه های راه سازی و تامین تجهیزات در بخش ریلی استفاده کنیم.

قاسمی با بیان اینکه در بخش حمل و نقل مذاکرات خوبی در سطح دنیا انجام داده ایم که تا زمان به نتیجه رسیدن گفتن آن ضرورتی ندارد اضافه کرد: در بحث ساخت ازادراه نیازی به چین یا اروپا نداریم.

وی از مذاکره با سران قوا برای اعتبارات وزارت راه و شهرسازی خبر داد و با بیان اینکه سرباز مملکت هستم، گفت: من تمایلی به وزیر شدن نداشتم و روز آخر هم موبایلم را خاموش کرده بودم اما توفیقی حاصل شده تا به به این بخش خدمت کنم. ترسی هم برای حفظ سمت ندارم.