یک عضو جبهه پایداری گفت: این سیاست دکترین جدید آمریکا و اروپایی‌هاست که سعی می‌کنند با زیرسؤال‌بردن جدیت ایران در مذاکرات و طرح درخواست‌های فرابرجامی از ایران امتیاز بگیرند.

نوباوه: وقتی حاکمیت مذاکره را می‌پذیرد مجلس هم می‌پذیرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روز گذشته بیژن نوباوه از نمایندگان مجلس و از اعضای جبهه پایداری گفته است: «این سیاست دکترین جدید آمریکا و اروپایی‌هاست که سعی می‌کنند با زیرسؤال‌بردن جدیت ایران در مذاکرات و طرح درخواست‌های فرابرجامی از ایران امتیاز بگیرند. این در حالی است که ایران با ارائه یک طرح کامل جدیت خود را در مذاکرات نشان داده و هیچ‌گونه مطالبات فراتر از برجام را مطرح نکرده است».

او با بیان اینکه آمریکا نمی‌تواند با طولانی‌کردن مذاکرات از ایران امتیازی بگیرد، گفت: «آمریکا با واردکردن آخرین ضربات خود به دنبال امتیازخواهی از ایران است اما همه دنیا می‌دانند که آمریکا و اروپا راهی جز پذیرش درخواست کاملا قانونی ایران برای بازگشت به برجام و لغو همه تحریم‌ها ندارند».

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس حامی تیم مذاکره‌کننده است، گفت: «وقتی حاکمیت مذاکره را می‌پذیرد مجلس هم تابع همه مواضع جمهوری اسلامی است. بزرگ‌ترین خدمت مجلس به تیم مذاکره‌کننده تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران بود که باعث شد ایران دست برتر را در این مذاکرات داشته باشد. آمریکایی‌ها با استناد به قوانین کنگره به دنبال تأمین منافع مورد نظر خود بوده و هستند. ما هم با تصویب این طرح توانستیم دست هیئت مذاکره‌کننده ایران در مذاکره را برتر نشان دهیم».