سفیر ایران در لندن با بیان اینکه قطعنامه ۲۲۳۱ در مورد موشک هایی صحبت می کند که برای حمل سلاح هسته ای طراحی شده اند، گفت: موشک های ایران برای این کار طراحی نشده اند، بلکه طراحی شده اند که از خاک ایران دفاع کنند و پاسخ کوبنده ای به متجاوزان بدهند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس، «محسن بهاروند» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن امشب (جمعه) در صفحه اینستاگرامش در واکنش به مواضع مداخله جویانه برخی کشورها از جمله انگلیس در پی پرتاب موشک های بالستیک در رزمایش پیامبر اعظم نوشت: بعضی از کشورها به مانور نظامی ایران که متعارف است و جنبه دفاعی اعتراض کرده و بعضی آن را مغایر قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت دانسته اند. ‌‌

وی نوشت: باید به این کشورها برای چندمین بار گوشزد کرد که قطعنامه ۲۲۳۱ در مورد موشک هایی صحبت می کند که برای «حمل سلاح هسته ای طراحی شده اند». 

بهاروند خاطرنشان کرد: موشک های ایران برای این کار طراحی نشده اند، بلکه طراحی شده اند که از خاک ایران دفاع کنند و پاسخ کوبنده ای به متجاوزان بدهند. 

سفیر ایران اضافه کرد: قطعنامه ۲۲۳۱ مفاد زیادی دارد که شما اجرا نکردید و بی تفاوت از کنار آن گذشتید. توانایی و صداقت شما برای تشخیص موارد تهدید صلح و امنیت بین المللی زیر سؤال است کما اینکه دو جنگ بزرگ‌ به منطقه با این بهانه تحمیل کردید که پس از کشتار هزاران غیر نظامی اعتراف کردید که اشتباه بوده است. 

وی افزود: اگر صداقت دارید فقط یک بار رژیم صهیونیستی را که برخلاف نص صریح منشور ملل متحد به صورت روزمره ایران را تهدید به استفاده از زور می کند، محکوم کنید تا صداقت شما بر همگان روشن شود.

به گزارش فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امشب در واکنش به موضع گیری مداخله جویانه انگلیس درباره توانمندی دفاعی کشور تصریح کرد: برای برنامه دفاعی خود نه از کسی اجازه می‌گیریم و نه درباره آن مذاکره می کنیم.

گفتنی است، وزارت خارجه انگلیس در این خصوص بیانیه ای  صادر کرد. در این بیانیه آمده است: «ما استفاده ایران از موشک‌های بالستیک در پرتاب آزمایشی را که انجام آن امروز تأیید شد، محکوم می‌کنیم. این پرتاب‌ها نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد محسوب می‌شود که از ایران می‌خواهد هیچ‌گونه فعالیتی در رابطه با موشک‌های بالستیک قادر به حمل تسلیحات اتمی، از جمله انجام پرتاب موشک با استفاده از فناوری موشک‌های بالستیک را انجام ندهد».