فارس | روز دوشنبه ششم دی ماه دور هشتم مذاکرات برای رفع تحریم‌ها در شهر وین برگزار می‌شود. تهران به صراحت اعلام کرده، هیأت ایرانی با جدیت در مذاکرات حضور می‌یابد، ولی هرگز زیر بار حرف زور نخواهد رفت.

زمان برگزاری رسمی دور جدید مذاکرات مشخص شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بر اساس اعلام اتحادیه اروپا قرار است روز دوشنبه ششم دی ماه دور هشتم مذاکرات وین بین ایران و گروه ۱+۴ برای رفع تحریم‌ها در شهر وین برگزار شود. البته پیش از دیپلمات‌های اروپایی سه کشور عضو برجام از احتمال ادامه مذاکرات وین در تاریخ ۲۷ دسامبر (ششم دی) خبر داده بودند.

بر همین اساس علی باقری مذاکره کننده ارشد کشورمان و هیأت همراه صبح دوشنبه ششم دی ماه وارد وین خواهند شد.

وین پایتخت اتریش در دور هفتم مذاکرات نیز ۱۴ روز میزبان هیأت‌های مذاکره کننده بود. مذاکراتی که هشتم آذر ماه آغاز و ۱۲ آذر برای مشورت‌ طرف‌های اروپایی درباره دو پیشنهاد طرف ایرانی با تنفسی چند روزه متوقف شد و دوباره ۱۸ آذر ماه از سر گرفته شد. البته در این میان آنگونه که حسین امیرعبداللهیان اعلام کرد کارشناسان ایرانی در وین باقی ماندند تا به مذاکرات ادامه دهند. نیمه دوم مذاکرات نیز از ۱۸ آذر ماه آغاز و جمعه ۲۶ آذر ماه با برگزاری نشست اختتامیه کمیسیون مشترک برجام پایان یافت و مقرر شد که هیأت‌ها به پایتخت‌ها مراجعت کنند و بزودی به وین بازگردند.