مهر | دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: واقعیت این است که سال ۸۸ فتنه عظیمی اتفاق افتاد که هم جمهوریت و هم اسلامیت کشور را مورد هدف قرار داده بود.

روایت جدید باهنر از هجوم علیه اسلامیت و جمهوریت در فتنه ۸۸
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به در پیش بودن سالروز حماسه نهم دی، گفت: بعضی می‌گویند این حماسه به خاطر وقایع سال ۸۸ بود و موضوعی تمام شده است، یعنی باید گذشته را رها کنیم؛ اما واقعیت این است که سال ۸۸ فتنه عظیمی اتفاق افتاد که هم جمهوریت و هم اسلامیت کشور را مورد هدف قرار داده بود.

وی اظهار کرد: برای پیشگیری از چنین فتنه‌هایی، ضرورت دارد که این حماسه‌ها همواره زنده بمانند. مردم هم باید آماده باشند و بصیرت آن‌ها افزایش پیدا کند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: البته ما از این فتنه‌ها بسیار دیده‌ایم، مثل اتفاقات سال ۷۸ که نمونه کوچکتری را شاهد بودیم و بعد از آن سال ۸۸ فتنه عظیمی صورت گرفت. اگر بصیرت لازم در جامعه و ملت ما وجود نداشت، ممکن بود عواقب سنگین‌تری را شاهد باشیم.

باهنر در ادامه درباره مذاکرات وین تأکید کرد: در مجموع می‌توان گفت این مذاکرات رو به پیشرفت است، ما با حفظ مصلحت و عزت نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران در حال مذاکره هستیم.

وی گفت: نکته مهم این است که مذاکره برای رسیدن به تفاهم است و اصل مذاکره کردن هدف ما نیست و این را، هم مسئولین ما و هم طرف مقابل می‌دانند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عنوان کرد: تیم مذاکره‌کننده به خوبی می‌داند که بر عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران نباید کوچک‌ترین خدشه‌ای وارد شود. امید داریم که این مسیر با موفقیت پیش رود.

باهنر با اشاره به ایام شهادت حاج قاسم سلمیانی، تصریح کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند حاج قاسم یک مکتب و یک فرهنگ بود؛ او در میدان جنگ شجاع، دلیر و بی‌باک بود.

وی افزود: سردار سلیمانی در میدان دیپلماسی خردمند، با علم و فرزانه بود و همچنین در میدان دلدادگی هم به‌گونه‌ای بود که خانواده شهدا و فرزندان شهدا او را همچون پدری مهربان می‌دانستند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به حضور محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز موضوع سند ۱۴۰۱ مهمترین مسئله فرهیختگان و مردم است که به عنوان مهمترین سند دولت از اهمیت بالایی برخوردار است.

باهنر تأکید کرد: به خاطر داریم سال گذشته که بودجه به مجلس رفت، مجلس شورای اسلامی بودجه را به قدری تغییر داد که دولت مجبور شد لایحه را مجدد تنظیم کند و بعد به علت کمبود وقت موضوع به درستی کارشناسی نشد. امید داریم مجلس در رابطه با بودجه ۱۴۰۱، مدبرانه، مشفقانه و خردمندانه عمل کند.

وی بیان کرد: بودجه و مسائلی همچون ارز ۴۲۰۰ تومانی، موضوعات کوچکی نیستند و بسیار خطیرند که ممکن است مشکل‌گشا یا از سوی دیگر مشکل‌ساز باشند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: اگر چه نمی‌شود همه مشکلات را یک ساله حل کرد، اما امید داریم با ارائه یک سند مالی خوب مشکلات اقتصادی تا حدی تخفیف پیدا کنند.