شاخص کل بورس اوراق بهادار در خلال بازار امروز ۰.۰۳ درصد (معادل ۴۲۴ واحد) افت پیدا کرد. اما با بررسی جزئیات و روند طی شده در کلیت بازار در طول زمان کاری بورس امروز شاهد آن بودیم که شاخص پس از افت صبحگاهی، بخش اعظمی از افتی که کرده بود را احیا کرد.

پیش‌بینی  مهم از بورس فردا (8 دیماه)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

با نگاهی بر نمودار و پارامترهای موثر بر کلیت بازار متوجه آن می‌شویم که بازار سهام در روز‌ آتی با شرایط مطلوبی کار خود را آغاز خواهد کرد. دلیل این موضوع آن است که معمولا شیب نمودار شاخص کل در پایان روز در روز معاملاتی بعدی پیگیری می‌شود و بازار سهام از اواسط امروز روند صعودی را پی گرفت و تا پایان بازار این روند صعودی را توانست حفظ کند.

برای اینکه بتوان پیش بینی بورس در نیمه دوم را به طور دقیق‌تر ترسیم کرد، نیاز است تا وضعیت سایر پارامترهای موثر را هم درنظر بگیریم.

از نظر تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار در محدوده پرتراکمی قرار گرفته است که حمایت‌ها و مقاومت‌های مینور متعددی را پیش روی خود می‌بیند. اما مقاومت سرسختی و ماژوری در حال حاضر در مقابل شاخص کل بورس قرار ندارد و از این حیث نمی‌توان ریسک جدی را متوجه تکنیکال شاخص دانست. لازم به ذکر است که اندیکاتور RSI شاخص هم همین موضوع را بیان می‌کند، اما می‌توان پول بک به خط روند خط روند داینامیک شکسته شده شاخص را سناریویی محتمل دانست.

دیگر امر مثبتی که باید درنظر داشت افزایش تعداد صفوف خرید در طول بازار امروز بود که می‌تواند این سیگنال را به بورس فردا بدهد که احتمالا بازار با وضعیت مطلوب‌تری کار خود را آغاز کند. اما از نظر میزان جدال برابری را میان آنها نظاره کردیم که نمی‌توان قضاوت قاطعی در رابطه با آن و روند احتمالی آن در روز کاری بعد داشت.

اما نباید این نکته را فراموش کنیم که نرخ دلار در بازار آزاد امروز کاهشی بوده است و به سطوح ۲۹۵۷۰ تومان رسیده است، گرچه که غالب شرکت‌ها بورسی با دلار نیمایی محصولات خود را صادر می‌کنند اما می‌بایست این نکته را هم مدنظر قرار داد. چراکه واکنش دلار به دلیل اتفاقات و تحولاتی است که از روند مذاکرات در وین مخابره شده است.