ایرنا | نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای از ارتش جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به تعرض اخیر گروه طالبان به مرزهای سیستان و بلوچستان قدردانی کردند.

قدردانی مجلس از ارتش برای پاسخ به تعرض طالبان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«علی کریمی فیروزجایی» در جلسه علنی روز چهارشنبه، (۸ دی ماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان در تقدیر و تشکر از ارتش جمهوری اسلامی ایران را قرائت کرد.

دراین بیانیه آمده است: ضمن گرامی‌داشت نهم دی ماه، روز بیعت ملت با ولایت، از حضور با اقتدار ارتش همیشه قهرمان جمهوری اسلامی ایران در نقاط مختلف مرزهای ایران اسلامی امنیت پایدار را تأمین می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

نمایندگان مجلس در این بیانیه تاکید کردند: در جریان تعرض اخیر گروه طالبان به بخشی از پایگاه‌ها و برجک‌های مرزی در منطقه سیستان و بلوچستان بلافاصله نیروی زمینی ارتش با توان بالا، اقتدار کامل و اشراف عملیاتی حضور پیدا کرد و گروه مذکور را تا عمق خاک افغانستان به عقب راند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از ملت همواره قدردان زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی این نیروی با اقتدار بوده و از خداوند بزرگ و سبحان توفیقات ارتش و سایر نیروهای نظامی و مرزبانی را خواستاریم. از فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده نیروی زمینی و سایر فرماندهان ارشد، درجه‌داران، افسران و سربازان کمال تشکر و قدردانی را داریم.

به گزارش ایرنا، در ۱۰ آذرماه به دنبال درگیری مرزی میان مرزبانان ایران و افغانستان، سخنگوی طالبان ضمن اعلام کنترل درگیری در مرز مشترک گفت که دستورات لازم برای جلوگیری از وقایع مشابه صادر  شده است.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی دولت موقت طالبان  تاکید کرد در منطقه مرزی شهرستان کنگ ولایت نیمروز بین نیروهای مرزبانان افغان و ایران سوء تفاهم رخ داده و با تفاهم هر دو طرف این حادثه کنترل شده است.