انتشار خبرهای مختلف در باره داریوش فرضیایی با نام مستعار عمو پورنگ، مانند ممنوع التصویری وی به خبر خروج عمو پورنگ از ایران و حضور در کشور هندوستان منتهی شده است.

عمو پورنگ از ایران رفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

داریوش فرضیایی، بازیگر تلویزیون و سینما، یا همان عمو پورنگ بچه ها، این روزها خبرهای زیادی از او در فضای مجازی هست. عمو پورنگ  متولد اول مرداد 1352 در تهران است. عمو پورنگ ششمین فرزند خانواده است. مادر  عمو پورنگ  سیده فاطمه گیلانپور متولد 1315 در گیلان و پدرش آذری است.خبر ممنوع التصویر شدن عمو پورنگ از جمله خبرهایی بود که از او در فضای مجازی منتشر شده است. اما خبر حضور او در کشور هندوستان خبرِ مهاجرت عمو پورنگ به کشور هندوستان بعد از انتشار خبر ممنوع التصویری او قوت گرفته است. 

شوخی و بازی عموپورنگ با کودکان هندی درسفرش به هند

داریوش فرضیایی مجری محبوب برنامه کودک تلویزیون ایران است که سالهاست با نام عموپورنگ شناخته می شود. او به تازگی به هند سفر کرده و تصاویر زیادی از خودش منتشر می کند. خبر ماندگار شدن عمو پورنگ پس از ممنوع التصویر شدن وی خبری است که برخی از رسانه های خبری اقدام به انتشار آن کرده اند. 

عموپورنگ نوشت :

کودکان در تمام دنیا خصوصیات مشترکی دارند :

عشق ، پاکی ، مهربانی ، شادی و شیطنت

درود بر تمام کودکان سرزمینم که همواره دلتنگتان هستم

در این ویدئو بازی عموپورنگ با کودکان هندی را می بینید

ویدئویی از شوخی عمو پورنگ با کودکان هندی

 

درباره عمو پورنگ بیشتر بدانید

 

داریوش فرضیایی متولد یک مرداد ۱۳۵۲ در تهران است و فرزند آخر خانواده است. مادرش اهل گیلان است و پدرش آذری است. تسلط او به زبان‌های گیلکی و ترکی آذربایجانی است و استفاده او از این دو زبان در برنامه‌هایش به همین دلیل است. او تحصیلات خود را در رشته گرافیک ادامه داد و با مدرک کارشناسی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. او در ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ پدرش را از دست داد.

داریوش فرضیاییداریوش فرضیایی

فعالیت در تلویزیون

 

از سال ۱۳۷۳ وارد صدا و سیما شد و فعالیت خود را با گزارشگری رادیو آغاز کرد. پس از آن در برنامه عصر جمعه با رادیو در تیپ‌های مختلفی ظاهر شد که شاخص‌ترین آنها «گل پسر» و «ننه بلقیس» بود. در سال ۱۳۷۶ با برنامه «ما و شما» که به انیمیشن‌های درخواستی بچه‌ها اختصاص داشت وارد دنیای تصویر و تلویزیون شد. به بهانه بازی عموپورنگ با کودکان هندی درباره او بیشتر صحبت می کنیم

بازی عموپورنگ

سال ۱۳۷۸ با مجموعه «تورنگ و پورنگ» بین بچه‌ها چهره شد و پس از آن در سال ۱۳۸۰ با اجرای برنامه کودک و نوجوان و نام هنری «عمو پورنگ» بین مخاطبان کودک و بزرگسال محبوبیت یافت. از دیگر کارهای فرضیایی می‌توان به «شبکه بی‌طرف»، «یکی و تکی»، «باز باران با طراوت» و… اشاره کرد.

بازی عموپورنگعموپورنگ در هند

وی به همراه امیرمحمد در برنامه‌ای که صداوسیما با همکاری اداره راهنمایی و رانندگی تدارک دیده بود (همیار پلیس) به عنوان مجری و بازیگر ایفای نقش کرده‌است.

 

بیوگرافی و عکسهای داریوش فرضیایی عمو پورنگ

 

نام :داریوش

نام خانوادگی :فرضیایی

تاریخ تولد :1352/5/1

محل تولد :تهران

تحصیلات :کارشناسی گرافیک

تاهل :مجرد

--------------------------------------

داریوش فرضیایی متولد اول مرداد 1352 در تهران است. او ششمین فرزند خانواده است.

 کودکی عمو پورنگ

دوران کودکی عمو پورنگ

 مادرش سیده فاطمه گیلانپور متولد 1315 در گیلان و پدرش آذری است.

 عمو پورنگ و مادرش

 عمو پورنگ و مادرش

 

وی در 29 خرداد ماه 1393 پدرش را از دست داد و عکس او در کنار پدرش واکنش هایی را در فضای مجازی برانگیخت.

پدر و مادر داریوش فرضیایی

پدر و مادر داریوش فرضیایی

عشق و علاقه وصف ناپذیر او به مادر مهربانش ستودنی است و اجراهای دلنشین و صمیمی او سبب شد بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته98% بیننده را به خود اختصاص دهد. او تحصیلات خود را در رشته گرافیک ادامه داد و با مدرک کارشناسی از دانشگاه فارغ التحصیل شد.

داریوش فرضیایی

عمو پورنگ به همراه بازیگرانی همچون محمدرضا شریفی نیا، محمدرضا گلزار، حسام نواب صفوی الهام حمیدی، نیوشا ضیغمی و همسرش عازم سفر حج شدن که در ادامه عکسی از آنها با لباس احرام در خانه کعبه را مشاهده میکنید.

داریوش فرضیایی، محمدرضا گلزار، الهام حمیدی و نیوشاضیغمی

داریوش فرضیایی، محمدرضا گلزار، الهام حمیدی و نیوشاضیغمی در خانه خدا

عکسهای داریوش فرضیایی

عکس عمو پورنگ

 

داریوش فرضیایی

عکس داریوش فرضیایی

فرضیایی از سال 1373 و در 21 سالگی وارد صدا و سیما شد و فعالیت خود را با گزارشگری رادیو آغاز کرد. پس از آن در برنامه عصر جمعه با رادیو در تیپ های مختلفی ظاهر شد که شاخص ترین آنها گل پسر و ننه بلقیس بود. با برنامه او ما و شما که به کارتون های درخواستی بچه ها اختصاص داشت وارد دنیای تصویر و تلویزیون شد. سال 78 با مجموعه تورنگ و پورنگ بین بچه ها چهره شد و پس از آن در ماه رمضان سال 1381 با اجرای برنامه کودک و نوجوان و اسم مستعار هنری «عمو پورنگ» بین مخاطبان کودک و بزرگسال محبوبیت یافت.

داریوش فرضیایی و امیرمحمد متقیان