محمد هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با سایت «خبر سراسری» گفت: آقای علی عسگری قبل از اینکه وارد کارهای فرهنگی و صداوسیما شود در زمان مرحوم هاشمی ماموریت یافت برای تاسیس فروشگاه های زنجیره‌ای که آقای هاشمی در نماز جمعه مطرح کردند که برای توزیع وسیع کالاها که مصرف کنندگان گرفتار دلال‌ها نشوند فروشگاه های وسیع ایجاد کنیم.

واکنش محمد هاشمی به انتصاب علی‌عسگری
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث‌آنلاین، به نقل از سایت خبر سراسری، محمد هاشمی،رئیس سابق سازمان صدا و سیما و برادر مرحوم هاشمی رفسنجانی، درباره انتصاب علی عسگری به مدیریت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گفت: «آقای علی عسگری قبل از اینکه وارد کارهای فرهنگی و صداوسیما شود در زمان مرحوم هاشمی ماموریت یافت برای تاسیس فروشگاه های زنجیره‌ای که آقای هاشمی در نماز جمعه مطرح کردند که برای توزیع وسیع کالاها که مصرف کنندگان گرفتار دلال‌ها نشوند فروشگاه های وسیع ایجاد کنیم و پیش بینی شد که هزار فروشگاه در کشور ایجاد شود و آقای علی عسگری مسئول این طرح شد و 15فروشگاه ها هم در استان تهران احداث شد و همینطور در زمان شهرداری آقای کرباسچی فروشگاه های زنجیره ای شهروند ایجاد شد و کار موفقی بود منتهی بعد از آقای هاشمی این ایده پیگیری نشد و تعداد محدودی فروشگاه احداث کردند. آقای علی عسگری یک پیشینه اقتصادی این چینینی دارد و بعد هم در صدا و سیما دوره آقای ضرغامی معاون فنی و مسئول خرید تجهیزات بودند یعنی غیر از مدیریت صدا و سیما حداقل من نسبت به آقای علی عسگری این دو پیشینه را در کارنامه ایشان سراغ دارم که نسبت به آن زمان و کار هایی که انجام می دادند مدیر موفق و پاکدستی بودند و فساد نداشت البته آن زمان اکثر مدیران پاکدست بودند. کار های اقتصادی هم بنظر من اولین شرط آن فارغ از دانش اقتصادی و مدیریتی، پاکدستی و امانت داری است آن هم در بنگاه های بزرگ اقتصادی خیلی فعل و انفعالات انجام می شود و اشخاصی که به عنوان هیئت مدیره انتخاب می شوند خیلی کار ها را می توانند انجام دهند. راه های فساد در این بنگاه ها خیلی باز است اگر مدیر پاکدست و امانت داری باشد آن مجموعه خوب پیش می رود. آقای علی عسگری در آن دو پیشینه ای که گفتم مدیر پاکدست و بدون وابستگی فامیلی بود و بر اساس شایسته سالاری مدیر شده بود اما اینکه بعدا در صدا و سیما عملکرد او چه بوده است بحث دیگری است ما در صدا و سیما نسبت به ایشان انتقادات زیادی داشتم بخصوص در برنامه ها و حذف چهره های سیاسی مثل مرحوم هاشمی و آقای خاتمی به ایشان انتقاد داشتیم اما من چون در صدا و سیما مسئول بودم شرایط را متوجه هستم چون در آن جا سیاست های کلی نظام در آن جا دنبال می شود».

به گزارش سایت «خبر سراسری» هاشمی در ادامه درباره ماهیت انتصاب های سیاسی افزود: «در انتصابات یکی از مسائلی که وجود دارد وهمه به آن واقف اند این است که در دوران انتخابات کسانیکه به یک جناح گرایش پیدا می کنند و برای انتخاب کاندید ها هزینه مالی و کاری و فرهنگی می کنند معولا توقع دارند که بعد از اینکه آن فرد به قدرت رسید سمت و منافعی را برای آن فرد تامین کند. به قول معروف کاسه رود جایی که بازآید قدح!»

هاشمی در پایان درباره عدم شایسته سالاری در انتصاب ها به سایت «خبر سراسری» گفت: «ما در همه ی ادوار ریاست جمهوری این مسئله را دیده ایم جز دولت آقای هاشمی که مبنا آن شایسته سالاری بود البته دیگر دولت ها نیز وجود داشت اما دولت آقای هاشمی جناحی نبود و از جناح های مختلف در دولت ایشان وجود داشت و برخی می گویند دولت ایشان تکنوکرات بود و هنوز هم به همین خاطر به آقای هاشمی حمله می کنند.تکنوکرات ها کسانی بودند که تجربه و تحصیلات و شایستگی داشتند. آقای هاشمی در دولت خود جناحی عمل نکرد. منتهی در انتخابات ها جناح پیروز بیشتر گزینه هایش را از افرادی می چیند که در جناح او حضور داشته اند و در انتخابات سرمایه گذاری کرده اند الان نیز همینگونه است تصور کنید زمانیکه اوایل تشکیل کابینه رئیسی بود چندین نفر از مدیران احمدی نژاد بودند که نشان می دهد دولت ایشان شبیه دولت احمدی نژاد شکل گرفته و الان هم نگاه کنید وزرای کابینه چه سابقه ای دارند و این بیانگر این است احمدی نژاد در انتخابات پیروز شده است وزرا دولت و مدیر کل و معاونین نیز شناختی از آن ها وجود ندارد و قاعدتا جریان بر همین مدل شکل گرفته است».ش