روزنامه وال استریت ژورنال نوشت، نتایج تحقیقات اولیه امارات مطابق با بیانیه‌های انصارالله درباره حملاتی بود که روز دوشنبه علیه فرودگاه ابوظبی و دیگر تاسیسات مهم و حیاتی ابوظبی انجام شد.

نتایج تحقیقات اولیه امارات بیانیه‌های انصارالله درباره حملات را تایید می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این روزنامه به نقل از منابع مطلع درباره تحقیق اولیه امارات نوشت، همانطور که انصارالله گفته بود، این گروه هم از موشک‌های بالستیک و هم از موشک‌های کروز و هم پهپادها برای هدف گیری ابوظبی و بخش‌هایی از دیگر استفاده کرد. این یکی از پرجرات‌ترین و جسورانه‌ترین حملات انصارالله علیه کشورهای حوزه خلیج فارس طی سال‌های گذشته است. 

به نوشته این روزنامه، حملات به فروگاه ابوظبی و تاسیسات نفتی منجر به کشته شدن سه تن و زخمی شدن شش تن دیگر شد و این دلیلی بر پیشرفت نظامی انصارالله در سال‌های اخیر است. 

مسؤولان منطقه‌ای مطلع از تحقیقات گفتند، هیچ شکی در اعلام مسؤولیت این حملات از جانب انصارالله ندارند؛ اما دقیقا منبع حمله را نمی‌دانند. 

این روزنامه افزود: مسؤولان کشورهای حوزه خلیج فارس هم به دنبال نقش ایران در این حملات هستند حال چه در زمینه دستور حمله به ابوظبی یا حمایت و ترغیب انصارالله.

این در حالی است که یک مقام آمریکایی مدعی شد: حوثی‌ها (انصارالله) هیچ حمله‌ای به کشورهای دیگر با پهپاد، موشک‌های بالستیک یا موشک‌های کروز را بدون اجازه ایران یا دستورات این کشور انجام نمی‌دهند.