مس رفسنجان پس از گل ثانیه‌های ابتدایی مغانلو یک کامبک فوق العاده زد و سپاهان را با دست خالی راهی اصفهان کرد تا اختلافش با بالای جدول کمتر شود.

مس رفسنجان 3 - سپاهان 1؛ آغاز نیم‌فصل با شگفتی بزرگ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، مس رفسنجان در سرچشمه از تیم مدعی سپاهان میزبانی کرد که این دیدار با گل زودهنگام شهریار مغانلو آغاز شد اما در ادامه این مس بود که با دبل منشا در نیمه اول و گل زیبای محسن آذرباد در اواخر بازی یکی از قدرتمندترین تیم‌های لیگ را زمین‌گیر کرد و شگفتی‌ساز شد.

مس رفسنجان که در دومین سال حضور در لیگ برتر نتایج بسیار خوبی کسب کرده نیم فصل دوم را با شگفتی آغاز کرد و ضمن کم کردن فاصله امتیاز با سپاهان، تعطیلات را به کام محرم و شاگردانش تلخ کرد.

مس با این نتیجه 26 امتیازی شد و موقتا در رده چهارم جدول رده‌بندی ایستاد. سپاهان نیز با همان 29 امتیاز در رده سوم باقی ماند و در صورت پیروزی سرخابی‌ها در این هفته اختلافش تا صدر بیشتر خواهد شد.

 

تیم داوری:پیام حیدری، جلیل شعرانی، عسگر محمدی و ابوالفضل گرجی/ ناظر: حیدر شکور

ترکیب مس رفسنجان:

فایز الرشیدی

 مجید نصیری

فرشاد محمدی‌مهر

 عقیل کعبی

حسن جعفری

مهدی ترکمان

 مهرداد رضایی

سیدمهدی حسینی(۴+۹۰-علی اصغر صادقی نسب)

محسن آذرباد(۸۳-هومن ربیع زاده)

مجید علیاری(۶۰-فراز امامعلی)

گادوین منشا(۸۳-محمدرضا سلیمانی)

ترکیب سپاهان:

کریستوفر نت

گئورگی ولسیانی

محمدنژاد مهدی(۶۴-عزت پورقاز)

 دانیال اسماعیلی‌فر

محمدرضا مهدی زاده(۵۸-داود رجبی)

 مسعود ریگی

سیدمحمد کریمی( ۷۵-جلال الدین علی محمدی)

فرشاد احمدزاده

محمدرضا حسینی(۷۵-حسن شوشتری)

سجاد شهباززاده(۶۴-رضا میرزایی)

 شهریار مغانلو

اخطار:

ولسیانی(۵۶)

سید مهدی حسینی(۵۷)

شرح گل ها:

مس رفسنجان 0 - سپاهان 1(دقیقه 1: شهریار مغانلو): سپاهان کار را با پرس در همان ثانیه اول شروع کرد و پاس رو به عقب مدافع مس به دروازه‌بان را شهریار مغانلو با فرصت طلبی درون دروازه قرار داد. این گل ثانیه سیزده مغانلو سریع‌ترین گل این فصل لیگ برتر بود.

مس رفسنجان 1 - سپاهان 1( دقیقه 19: گادوین منشا): پاس بلند برای گادوین منشا توسط فائز الرشیدی از محوطه جریمه ارسال شد و در شرایطی که ولسیانی می‌توانست توپ را کنترل کند با یک لحظه غفلت این اجازه را به گادوین منشا داد که به زیبایی دروازه نت را باز کرده و کار را به تساوی بکشاند.

مس رفسنجان 2 - سپاهان 1(دقیقه 36: گادوین منشا): پنالتی‌ای که مجید نصیری از مدافعان سپاهان گرفته بود را گادوین منشا خیلی مسلط به گل تبدیل کرد. منشا که پنالتی‌زن اول لیگ است طبق معمول با یک مکث ضربه‌اش را زد و برخلاف پرش نت توپ را در گوشه دروازه سپاهان جای داد.

مس رفسنجان 3 - سپاهان 1(دقیقه 82: محسن آذرباد): حرکت از سمت چپ مس از سمت چپ سبب شد فراز امامعلی با سماجت از بازیکن حریف بگذرد و پاس خوبی برای آذرباد ارسال کند. آذرباد کاپیتان مس نیز این فرصت را از دست نداد و با یک شوت محکم و سرضرب تیر خلاص را به زردپوشان زد.

شرح بازی:

نیمه اول: بازی مس رفسنجان و سپاهان طوفانی آغاز شد و درست پس از سوت شروع بازی توسط داور توپ‌گیری سپاهانی‌ها و اشتباه حسن جعفری سبب شد شهریار مغانلو در ثانیه ۱۳ دروازه میزبان را باز کند و نارنجی‌پوشان را در شوک فرو ببرد. مسی‌ها پس از دریافت گل خیلی زود به بازی برگشتند و توانستند بر بازی مسلط شوند. پاس بلند فائزالرشیدی در دقیقه ۱۹ منشا را در موقعیت گلزنی قرارداد و ولسیانی نیز نتوانست توپ را دور کند تا بازی به تساوی کشیده شود. هفده دقیقه بعد کامبک مس کامل شد؛ داور پس از سرنگون شدن نصیری در محوطه سپاهان نقطه پنالتی را نشان داد و گادوین منشا مثل همیشه پشت این ضربه ایستاد و تیمش را از سپاهان پیش انداخت. در ادامه نیمه نیز زردپوشان تلاش زیادی کردند که بازنده راهی رختکن نشوند اما توپ‌های آنها به گل تبدیل نشد.

نیمه دوم: مس در نیمه دوم به سمت دفاع مطلق روی نیاورد و با یک دفاع منطقی و بازی حساب شده در حمله اجازه جبران نتیجه را به سپاهانی‌ها نداد. دو تیم در این نیمه فرصت‌هایی داشتند اما شاگردان نویدکیا نتوانستند موقعیت خیلی خطرناکی برای گلزنی خلق کنند. مس نیز روی ضدحملات حساب ویژه‌ای باز کرده بود و در دقیقه ۸۲ روی سماجت و خستگی ناپذیری فراز امامعلی و شوت شوکه کننده محسن آذرباد اختلاف را به دو گل رساند و آب سردی بر پیکر اصفهانی‌ها ریخت. تلاش‌های سپاهان در ادامه بازی نیز ثمری نداشت تا یک پیروزی ارزشمند سهم مس شود‌.

*دقایق حساس:

دقیقه ۱۹: فرصت مناسب برای مس رفسنجان که ضربه آذرباد در چارچوب قرار نگرفت.

دقیقه ۲۸: فرصت عالی برای مس روی پاس در عرض منشا برای ترکمان به دست آمد که شوت بغل‌پای محکم او نفسگیر به بیرون رفت.

دقیقه ۳۴: خطا روی مجید نصیری در محوطه جریمه سپاهان اتفاق افتاد و پیام حیدری به سود مس اعلام‌پنالتی کرد.

دقیقه ۴۴: فرصت بسیار خوب برای سپاهان به دست آمد و ضربه محمدرضاحسینی پس از به هم ریختن دفاع مس با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه ۲+۴۵: ارسال خوب شهباززاده با ضربه سر مغانلو همراه شد که این توپ نیز در چارچوب نبود تا سپاهان بازنده به رختکت رود.

دقیقه ۵۳: ارسال خطرناک محمدرضا حسینی در دهانه دروازه که احمدزاده نتوانست ردی این توپ اثر بگذارد.

دقیق 54: دو فرصت عالی گلزنی برای مجیدعلیاری و مس به وجود آمد که اولین موقعیت را نت دفع کرد و در یک رفت برگشت ضربه علیاری برای بار دوم راهی به دروازه سپاهان نیافت‌.

دقیقه ۸۷: فرصت برای مس روی یک ضدحمله که شوت فراز امامعلی در چارچوب نبود.

*بهترین بازیکن: محسن آذرباد، کاپیتان مس که این روزها در فرم فوق العاده‌ای قرار دارد پس از گل منجر به صعود تیمش در جام حذفی، در لیگ برتری نیز پایش به گلزنی باز شد و در شرایطی که بازی دو بر یک بود با یک گل استثنایی امیدهای سپاهان برای فرار از شکست را از بین برد. البته از بازی خوب منشا که با دبل در نیمه اول تیمش را به بازی برگردانده بود نیز نمی‌توان گذشت.

*اتفاق ویژه: اولین فرصت بازی تبدیل به اولین گل شد و شهریار مغانلو در ثانیه سیزدهم مسابقه روی اشتباه حسن جعفری دروازه میزبان را باز کرد تا یکی از سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ رقم بخورد. شاگردان محرم در شرایطی که می‌توانستند در مسیر یک پیروزی پرگل قدم بگذارند غافلگیر شدند و با دست خالی به اصفهان بازگشتند. سپاهان علی‌رغم شکست رتبه سوم را حفظ کرد اما ثبت پنجمین شکست برای سپاهان که برای قهرمانی بسته شده بود بسیار دور از تصور است.

*حواشی:

*مس که بازی قبلی خود را به دلیل بارش برف در سیرجان برگزار کرده بود به سرچشمه برگشته ولی چمن ورزشگاه وضعیت خیلی مطلوبی ندارد.

*حسن جعفری با پاس رو به عقب خطرناکش باعث گلزنی شهریار مغانلو شد و با ناراحتی و عصبانیت دقایق ابتدایی را سپری کرد.

*غیبت امیدنورافکن و سروش رفیعی به دلیل چهار‌کارته بودن، یاسین سلمانی به دلیل مصدومیت و محمدرضا خلعتبری به خاطر سرماخوردگی سبب شده بود طلایی‌پوشان چهار غایب سرشناس مقابل مس داشته باشند.

*گادوین منشا موفق شد نهمین گل فصلش را به سپاهان اصفهان بزند.

*نگاه دقیقی و ضربه بلند فائزالرشیدی از محوطه جریمه برای منشا سبب شد این گلر عمانی که در لیست برانکو نیز قرار گرفته پاس گل دهد‌.

* محمد ربیعی و علیرضا مرزبان از نیمکت دو تیم پیش از پایان نیمه اول کارت زرد گرفتند.