باشگاه زنیت دقایقی قبل با انتشار بیانیه‌ای رسمی جدایی سردار آزمون و انتقالش به لورکوزن در پنجره زمستانی را تائید کرد.

بازتاب جهانی انتقال پیش از موعد آزمون به لورکوزن!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که از شب گذشته گمانه زنی پیرامون انتقال قطعی آزمون در ژانویه به لورکوزن شنیده می‌شد باشگاه زنیت سرانجام این اخبار را تائید کرد و با اعلام این خبر نوشت: «سردار آزمون در فوریه 2019 به زنیت پیوست و در 3 سال حضور در این باشگاه 62 گل به ثمر رساند و 17 پاس گل در 104 بازی انجام داد. او فصل 20-2019 را به عنوان بهترین گلزن لیگ به پایان رساند و برنده بهترین بازیکن سال برای فصل 21-2020 نیز شد.»

این در حالی است که سردار آزمون که قرار بود در تابستان راهی لورکوزن شود اما پس از انتشار خبر امضای قرارداد وی با باشگاه آلمانی، زنیت تصمیم گرفت که از باقی مانده قرارداد سردار صرف نظر کند و او را با رقم حداقلی به بایرلورکوزن بفروشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «سردار آزمون در زنیت سن پترزبورگ سه قهرمانی لیگ و همچنین جام حذفی و دو سوپرکاپ روسیه را به دست آورد. همه در زنیت از سردار آزمون به خاطر تعهد و کمک های باورنکردنی‌اش در راه کسب موفقیت های زنیت، تشکر می‌کنند. ممنون برای همه چیز سردار.»

 

نکته مهم اینکه طبق گمانه‌زنی رسانه‌ها پس از رسمی شدن این انتقال، جدایی زودتر از موعد آزمون چهار میلیون یورو برای باشگاه لورکوزن آب خورده که رقم بسیار مناسبی به حساب می‌آید و پیش از این گفته می‌شد که این انتقال حدود 20 میلیون یورو خرج روی دست باشگاه خواهان سردار خواهد گذاشت اما در نهایت زنیت نتوانست رضایت سردار برای تمدید را جلب کند.

ترانسفر مارکت با پوستری جداگانه به این انتقال پرداخته است.

نکته جالب اینکه تنها دقایقی پس از رسمی شدن انتقال زمستانی آزمون از زنیت سن پترزبورگ به بایرلورکوزن، باشگاه روسی از خرید جدیدش پرده برداشت و اعلام کرد که یوری آلبرتو ستاره 20 ساله اینترناسیونال برزیل را به خدمت گرفته است: «و باشگاه زنیت و اینترناسیونال بر سر انتقال یوری آلبرتو به توافق رسیدند و این بازیکن برزیلی با عقد قراردادی 5 ساله راهی زنیت شد. یوری آلبرتو مونتیرو داسیلوا در 18 مارس 2001 در سائو خوزه دوس کامپوس، در ایالت سائوپائولو به دنیا آمد. در سن 13 سالگی به آکادمی سانتوس پیوست و زمانی که 15 سال داشت رکوردهایی جدید را در دو جام زیکو با 9 گل در 6 بازی و در مسابقات قهرمانی زیر 15 سال سائوپائولو با 32 گل در 26 بازی به ثبت رساند.»

با این حساب سردار آزمون پس از پایان قرنطینه در دوبی به اردوی بایرلورکوزن ملحق خواهد شد تا برای اولین بازی در بوندسلیگا آماده شود. لورکوزن یکشنبه هفته آینده مقابل دورتموند قرار خواهد گرفت و سپس به ترتیب مقابل اشتوتگارت و ماینتس بازی می‌کند.

نشریه کیکر آلمان در خبری جداگانه انتقال زودتر از موعد آزمون به لورکوزن را تائید کرد و گفت این انتقال با رقمی کوچک انجام خواهد شد.

فابریزیو رومانو خبرنگار مشهور اعلام کرد که سردار آزمون در ژانویه راهی بایرلورکوزن خواهد شد.

فوتبال ترانسفر اعلام کرد: سردار آزمون با رقم 4 میلیون یورو به صورت قطعی از زنیت جدا و به لورکوزن ملحق شده است.

یکی از کاربران طرفدار بایرلوکوزن نوشته که این بازیکنان فقط با 32 میلیون یورو خریداری شدند؛ باورنکردنی است!

272 بازی و 110 گل؛ موفق ترین خارجی لیگ روسیه.

صفحه رسمی لیگ روسیه با آرزوی موفقیت برای آزمون، جدایی او را تائید کرد.

ترانسفر 24 پیش بینی کرده که با انتقال پیش از موعد آزمون، باشگاه لورکوزن با انتقال لوکاس آلاریو به پالمیراس موافقت خواهد کرد.

وضعیت یکی از طرفداران آلمانی سردار آزمون که از خوشحالی رونالدو پس از قهرمانی یورو، برای توصیف حس و حالش پس از قطعی شدن انتقال زمستانی آزمون استفاده کرده است.