رییس اسبق فدراسیون فوتبال معتقد است فدراسیون باید با برنامه ریزی مناسب زمینه ساز صعود تیم ملی در جام جهانی شود.

کفاشیان: شاید پشتوانه قبلی باعث این صعود شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، علی کفاشیان در حاشیه مراسم خیریه جوان های سرطانی که با امیر عابدزاده برگزار شد در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص صعود تیم ملی به جام جهانی عنوان کرد: خیلی خوشحال هستم که تیم ملی خیلی قوی و با بهترین رکوردها توانست بعنوان اولین تیم به جام جهانی برود و این نشان دهنده تیم خوب و بچه های خوب و کادرفنی خوب ما بوده که کار به اینجا رسیده است.

او ادامه دارد: امیدوارم که مسئولین فدراسیون بتوانند بازی های تدارکاتی خیلی خوبی را برای این تیم بگذارند که ما در جام جهانی هم بتوانیم عملکرد بهتری نسبت به دوره های قبل داشته باشیم و برای اولین بار رفتن ما به دور بعدی هم اتفاق بیفتد و انشاالله که این تیم بتواند خواسته مردم را عملی کند.

کفاشیان در واکنش به این مساله که این ارزان‌ترین صعود به جام جهانی بوده است، اظهار داشت: باید محاسبه شود. در دوره های قبلی هم همین حالت هایی که الان هست وجود داشت و مربی مشخص بود. البته فکر می‌کنم در این دوره هزینه مربی ها کمتر بوده و دوره قبل قطعا قیمت بالاتری داشتند و شاید هم همان پشتوانه ها باعث شده که امروز تیم ما قوی باشد ولی ما هرچقدر هم برای این تیم ملی که می‌تواند درآمدزایی زیادی داشته باشد هزینه کنیم، هزینه ای نکردیم و همین که در آسیا سربلند هستیم یکی از بهترین دستاورد هاست.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا با شرایط فعلی صعود به دور بعد در جام جهانی امکان پذیر خواهد بود یا خیر گفت: در هر صورت تیم ما تیمی است که شالوده آن در طول چند سال ریخته شده تا به اینجا رسیده است. بچه هایی که الان حضور دارند در تیم های نوجوانان و جوانان توانسته‌اند توانایی هایشان را خیلی خوب نشان بدهند. اگر یادتان باشد در دوره قبل هم ما تا لب مرز صعود به مرحله بعد رسیدیم اما الان واقعا باید تلاش کنیم و فکر آسیا را کنار بگذاریم و به فکر این باشیم که با بازی های تدارکاتی قوی به جلو حرکت کنیم.

او در ارزیابی از عملکرد عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال توضیح داد: فدراسیون ایشان یک سال است که شکل گرفته است و تا الان عملکرد خوبی داشته‌اند و کار را جلو برده‌اند و از الان هم مهم است که انشاالله بتوانند در مراحل بعدی بتوانند موفق باشند.

کفاشیان در پایان درباره بدهی هایی که از گذشته در فدراسیون باقی مانده است، عنوان کرد: بحث بدهی ها همیشه بوده است. در حال حاضر فدراسیون اندوخته زیادی در فیفا دارد که جلوی آن گرفته شده است. تغییرات قوانین مالیاتی هم باعث زوم بیشتری روی فدراسیون فوتبال شده است و الان هم روال خودش را می‌گذراند. همیشه همینطور بوده است. فدراسیون در گذشته هم تمام تلاشش را کرده است؛ در آن زمان فدراسیون ما دو زمین چمن بیشتر نداشت و الان یک آکادمی داریم که در آسیا بی نظیر است.