سادیو مانه، ستاره تیم ملی سنگال، به عنوان بهترین بازیکن جام ملت‌های آفریقا انتخاب شد.

مانه و مندی؛ بهترین‌های جام ملت‌های آفریقا (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، سنگال شب گذشته با پیروزی برابر مصر در دیدار فینال جام ملت‌های آفریقا به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها رسید.

مانه که در دقایق ابتدایی این دیدار یک پنالتی را از دست داده بود، پشت ضربه پنالتی آخر این تیم ایستاد و موفق شد با گل کردن این توپ جام قهرمانی را برای تیمش به ارمغان بیاورد.

این ستاره لیورپول عملکرد بسیار درخشانی در طول این تورنمنت داشت و موفق شده بود سه گل برای تیم ملی کشورش به ثمر رسانده و دو پاس گل نیز برای هم تیمی‌هایش ارسال کند.

سنگال در مرحله گروهی با گینه، مالاوی و زیمباوه هم‌گروه بود و موفق شد با پنج امتیاز، با یک گل زده و بدون گل خورده به مرحله حذفی صعود کند.

آنها در مرحله یک هشتم با دو گل برابر کیپ‌ورد به پیروزی رسیدند، در مرحله یک چهارم با نتیجه 1-3 از سد گینه استوایی عبور کردند و در نیمه نهایی با بورکینا فاسو روبرو شدند.

مانه در حالی به عنوان بهترین بازیکن این رقابت‌ها انتخاب شد که محمد ابوجبل با نمایش خیره‌کننده‌ای که در بازی شب گذشته در دروازه مصر داشت توانست به عنوان بهترین بازیکن دیدار فینال انتخاب شود.

وینسنت ابوباکار، ستاره تیم ملی کامرون، نیز با هشت گلی که برای تیم میزبان به ثمر رساند توانست عنوان بهترین گلزن این مسابقات را از آن خود کند.

ادوارد مندی، دروازه‌بان سنگال و چلسی، نیز پس از ثبت پنج کلین شیت در دروازه این تیم موفق شد به عنوان بهترین دروازه‌بان این رقابت‌ها انتخاب شود.